ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای ساختن "برج ویلا"

مزرعه خواری های 20 ساله

مشمول بخشش قانونی می شود!

 
 
 
 
 

مجلس نهم شتابزده تصمیماتی می گیرد که روی دست مجلس بعدی و دولت بماند. شیوه ای که احمدی نژاد در آخرین سال ریاست جمهوری اش به کار برد.

نشریه دنیای اقتصاد در تازه ترین شماره اش در همین ارتباط نوشت:

پس از طرح بانکداری، تلاش برای تصویب طرح دیگری تحت عنوان «اصلاح قانون حفظ اراضی کشاورزی» از آخرین اقدامات مجلس قبل از تمام شدن مهلت است. برخی نمایندگان اصرار دارند در روزهای آخر مجلس نهم این طرح بررسی و تصویب شود. اشکال بزرگ طرح، رسمیت‌بخشی به «تغییر کاربری» اراضی کشاورزی و باغات سراسر کشور از طریق اخذ عوارض نه چندان بازدارنده – در مقایسه با ارزش نهایی بنای احداثی - است که در نهایت می‌تواند به حراج زمین‌های سبز برای ساخت ویلا و کاربری‌های انتفاعی منجر شود. در این طرح، مزرعه‌ خواری‌های 20 سال گذشته، مشمول بخشش شده است.

موج چندساله «ویلاسازی» و این اواخر «برج ‌ویلا» روی زمین‌های سبز شمال کشور و سایر استان‌ها، به موجب یک طرح در حال بررسی در مجلس، قرار است رسمیت پیدا کند و مسیر «غیرقانونی» تغییر کاربری اراضی کشاورزی به‌عنوان زمین‌های ممنوعه برای ساخت‌و‌ساز، با پرداخت «عوارض» نه چندان بازدارنده، «قانونی» شود.

بررسی‌های کارشناسان حوزه شهرسازی درباره جزئیات این طرح که ظاهرا به‌صورت عجولانه در روزهای آخر فعالیت مجلس نهم نهایی شده و در نظر است ظرف دو سه روز باقی مانده از عمر این مجلس، به صحن علنی راه یابد- نشان می‌دهد اگر چه هدف طراحان، صیانت از زمین‌های کشاورزی در مقابل جنگل‌خوارها و دلالان ملک است اما یک معبر شبیه کمیسیون ماده 5 شهرها، در متن طرح، تعریف شده است که در صورت تصویب، نه‌ تنها اجازه «فراگیر شدن» تغییر کاربری اراضی سبز را به مالکان می‌دهد که بازار ساخت ‌و‌سازهای انتفاعی از جمله ساخت ویلا را در جهت «کاهش سطح منابع طبیعی» رونق می‌بخشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: