ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با هاشمی رفسنجانی

برای تاثیر گذاری

حتما نباید رئیس خبرگان باشم 
 
 
 
 

 

در آستانه تشکیل مجلس خبرگان جدید، "آفتاب نیوز" با هاشمی رفسنجانی گفتگوئی کرده که محور اصلی آن نکات زیر است:

اوّلاً فضای خبرگان در آینده با تغییر چند نفر مثل سابق خواهد بود که سالی دوبار اجلاس رسمی و در هر اجلاس چند سخنرانی داشتند. در مورد ریاست خبرگان هم هرگونه که نمایندگان خبرگان تصمیم بگیرند، انتخاب خواهد شد. من که فعلاً بنا ندارم خودم را برای ریاست مطرح کنم. در آنجا نیاز نیست که انسان رئیس باشد و همین که در خبرگان باشم، خوب است. اگر خدای نکرده زمانی (مرگ رهبر و انتخاب جانشین) لازم باشد که اقدامی شود، اگر حضور داشته باشم، خیلی با ریاست فرق ندارد. البته باید ببینیم رقابت‌هایی که در آنجا هست، چگونه خواهد شد. امیدوارم آیت‌الله خامنه‌ای تا ما زنده‌ایم، به کارشان ادامه دهند. ایشان سالم و سرحال هستند و بحث های مربوط به رهبری آینده بیشتر رسانه ای است.

- رهبری هم در صحبت‌هایشان اشاراتی داشتند.

هاشمی: ایشان با آینده‌نگری مطالبی می‌گویند. البته خود مجلس خبرگان به‌ خاطر احتمال به ‌وجود آمده است. یعنی هر لحظه‌ای که رهبری مشکل پیدا کند و یا مریض  شود و یا فوت کند و یا اشکالاتی از لحاظ قانونی پیدا کند، چون مشروعیت نظام الان با رهبری است، باید به‌ گونه‌ای آماده باشیم که بلافاصله اقدام کنیم. خبرگان خیلی کار ندارد که انسان خیال کند ریاست آنجا خیلی مؤثر است. خود رهبری خبرگان را به ارتش تشبیه کردند. مانند گروه‌های نظامی هستند و فعلاً مانور می‌دهند و آمادگی پیدا می‌کنند، اما جنگی نیست و آنها برای روز مبادا آماده هستند.

-  قبلاً گفته بودید که کمیته‌ای تشکیل شده تا گزینه‌های رهبری را بررسی ‌کند.

هاشمی: آن کمیته از اول طراحی شده بود. یعنی از همان اوایل یک کمیته سه نفره‌ را هیأت رئیسه به صورت مخفیانه تعیین کرد و با 300، 400 نفر صحبت کردند و افکار آنها را در ‌نظر می‌گیرند. البته آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرند. گزارشی را تهیه می‌کنند و در صورتی که لازم باشد، آن را می‌آورند. چون آن موقع فرصتی نیست که برویم و بگردیم. باید همه‌ی کارها را کرده باشیم. البته دوره‌ی آن کمیته تمام شد و کمیته‌ جدیدی آمده و مشغول کار است. افراد خاصی را که مناسب‌ تر باشند، پیدا می‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: