ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سه ماه پیش پادشاه اردن چه گفت

ترکیه در انتظار

رویدادهای مهم سیاسی است
 
 
 
 

 

ترکیه در انتظار رویدادهای مهمی است که بی ارتباط با شکست داعش در سوریه و تثبیت دولت بشار اسد نیست. با آن که در روزهای اخیر تفسیرهائی پیرامون کودتای نظامی در ترکیه با هدف برکناری اردوغان منتشر شده، اما چنین رویدادی هنوز زمینه جدی ندارد و آنچه بیشتر محتمل است، کودتای درون حزبی و برکناری اردوغان از رهبری حزب عدالت و توسعه است. بویژه که استقبال بسیار سرد از اردوغان در سفر چند روز گذشته وی به امریکا به ضرورت کوتاه کردن دست اردوغان از قدرت دامن زده است. حزب عدالت و توسعه اکنون بیمناک رقیبی است بنام فتح الله گولان که در امریکاست و در صورت به قدرت رسیدن در ترکیه، حزب عدالت و توسعه را در تنگنای فعالیت قرار میدهد.

سیاست های دولت ترکیه که علاوه بر رکود اقتصادی در این کشور خطرات ناشی از حضور گروه های تروریستی در ترکیه را همراه با جنک علیه کردهای این کشور نیز به همراه آورده، موجب انزوای روز افزون ترکیه در منطقه نیز شده است. شاید برجسته ترین نمونه این انزوا، علاوه بر تیرگی شدید مناسبات با روسیه و دولت مرکزی عراق، اشاراتی باشد که پادشاه اردن به اینده ترکیه تحت سلطه اردوغان کرده است.

به نوشته یک سایت اقتصادی در آلمان، پادشاه اردن چند ماه پیش در جریان سفر به امریکا به مقامات ارشد سنا و کنگره آمریکا هشدار داده بود که ترکیه تبدیل شده به صادر کننده تروریست به اروپا. این دیدار در 11 ژانویه سال جاری میلادی انجام شده است.

او در همین دیدار گفته بود که هجوم پناهجویان به اروپا تصادفی و بی سبب نیست. ترکیه از این طریق هم در پی در آمد است و هم ورود به اتحادیه اروپا. در کنار این دو هدف، دولت ترکیه از داعش نفت می خرد و مرزهایش را به تروریست ها برای رفتن به سوریه باز گذاشته است.

نقش ترکیه در تقویت تروریسم اسلامی محدود به سوریه نیست بلکه به سومانی و لیبی نیز تروریست صادر می کند.

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2016/03/26/koenig-von-jordanien-tuerkei-schickt-terroristen-nach-europa/

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: