ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خرداغ کرده بودند در قائم شهر

تجمع باصطلاح اعتراضی

 در قدیمی ترین شهر صنعتی 
 
 
 
 

سلام- من از قائم شهر این پیام را در ارتباط با باصطلاح یک تجمع کارگری در این شهر برای شما می نویسم. تجمع که برخی ها فکر کرده اند کباب در قائم شهر سرخ می کنند، درحالیکه خر داغ کرده بودند. این سایت های باصطلاح چپ پرولتری حتی به خود زحمت ندادند که به یکی از اقوامشان - اگر در قائم شهر زندگی می کنند- زنگ بزنند و بپرسند ماجرا چیست؟ و خبر را بصورت زنجیره ای از وبسایت های مشکوک پوشش دادند.

ماجرا اینطور است که اخیرا خبری بعنوان تجمع اعتراضی کارگران نساجی منتشر شد که همه ما کارگران قدیمی قائم شهر می دانیم پشت این تجمع راست های پلید این شهر قرار دارند. کسانی که نساجی قائم شهر را تبدیل کرده اند به انبار آهن الات قراضه پراید و در انتخابات اخیر مردم توی دهنشان زدند. این باصطلاح تجمع، از جمله تلاش های راست ها برای مخالفت با دولت روحانی بود و احتمالا در شهرهای دیگر ایران هم مشابه آن را سازمان داده و یا خواهند داد.

یکی ازکارگری نساجی قائم شهر به من گفت: کسانی که از انجمن اسلامی سابق هستند پیگیر این تجمع ها هستند و من هم ابتدا فریب خورده و از آن حمایت می کردم اما بعد از چند روز فهمیدم کاسه دیگری زیر نیمکاسه این تجمع هست. در جلسه خصوصی که سازماندهندگان این تجمع در شهر ترتیب داده بودند من هم شرکت داشتم. اغلب کسانی که در این جلسه خصوصی حضور پیدا کرده بودند نوعا به اوباش شهر مشهورند. تمام صحبت این جلسه علیه دولت روحانی و فرماندار و استانداری بود که اتفاقا از حامیان دولت اند. آنها توانسته بودند تعداد کارگر جوان و کم اطلاع را هم برای این تجمع تحریک کنند.

کارخانه های نساجی قائم شهر الان تبدیل شده به محل دفن لاشه اتومبیل پراید. کارخانه های متروک شده را عده ای سرمایه دار غیر مازندرانی و مخصوصا اصفهانی مفت و مجانی خریده اند و یا دولت به آنها واگذار کرده و دارند تبدیل می کنند به مجتمع تجاری.

کارشکنی در تولید و جلوگیری از هر حرکت رو به پیش بنگاه های اقتصادی سالم از اهداف راست های شهر است که جاده را برای آن سرمایه داران هموار می کنند. از جمله با همین تجمع های باصطلاح اعتراضی اما در واقع تجمعی است برای به تعطیل کشاندن کامل واحدهای تولیدی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: