ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارشی خبری- تفسیری که در تلگرام و فیسبوک پیک نت منتشر شد

سه خبر و رویداد مهم

داخلی و خارجی در آغاز سال نو 
 
 
 
 

 

همکاران پیک نت در سفر و دیدارهای نوروزی با هدف بررسی رویدادهای سال گذشته و تنظیم جهت گیری ها برای سال آینده، بویژه در ارتباط با ایران اند. در این دیدار ادامه دار، حوادث ایران و جهان در روزهای اخیر بدقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بحث و بررسی ادامه دارد. با توجه به آن که اعلام کرده بودیم در صورت وقوع حوادثی مهم، در حد امکان پیک نت را به روز خواهیم کرد، تصمیم گرفته شد درباره انفجار استانبول، پیام نوروزی رهبر جمهوری اسلامی و حوادث تروریستی بروکسل، در کوتاه ترین جملات نظر خود را اعلام کنیم. بویژه که تمام رسانه های مهم فارسی زبان خارج از کشور، در سطحی ترین تفسیرهائی که مخلوط می کنند با اخبار مربوط به این سه رویداد خبری، سرگرم بمباران ذهنی ایرانی ها برای نپرداختن به ریشه ها هستند.

 

انفجار در استانبول

 

1- انفجار استانبول همزمان است با گسترش جنگ با کردهای ترکیه و کشتار آنها به سبک دوران کشتار کردهای عراق توسط صدام حسین. حتی گزارش هائی درباره استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیائی منتشر شده است. ما از استانبول، توسط همکار خودمان "بهزاد دولت آبادی" خبر مستقیم داریم که در این شهر و بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه حالت حکومت نظامی برقرار است. دولت اینترنت را بسیار کنُد کرده است که هدف از آن قطع ارتباط خبری مردم با یکدیگر است. کردهای ترکیه یکی از خونین ترین نوروزها را امسال برگزار کردند. دولت ترکیه خیال تصرف سوریه به کمک ناتو را داشت و دست یافتن به نفت و دیگر منابع آن کشور. آنها می خواستند سوریه را به همان سرنوشتی دچار کنند که ناتو و بویژه دولت "سرکوزی" در فرانسه لیبی را دچار آن کردند. فاجعه حضور داعش در سوریه و جنگ در این کشور را به کمک عربستان سعودی و "اسرائیل" (از پشت صحنه) از اهداف مستقیم دولت ترکیه بود، اما اکنون در داخل خود ترکیه بحران اشکال نوینی به خود  گرفته است. اقتصاد بشدت آسیب دیده، صادرات بشدت کاهش یافته، فلج کامل بزرگترین منبع درآمد ترکیه، یعنی "توریسم" و بالا گرفتن جنگ در داخل خود ترکیه با کردهای این کشور. به همان اندازه که بحران در سوریه رو به کاهش است، در ترکیه بحران داخلی رو به گسترش.

 

سخنان نوروزی خامنه ای

 

2- آقای خامنه ای که همچنان از نتیجه انتخابات هفتم اسفند زخمی است و نقشه هایش برای جانشین ساختن فرزندش "مجتبی" را آن انتخابات بر هم ریخته، نگران از سلامت جسمی خویش، با رنگی پریده، چشمانی کم نور و زبانی که بدرستی در دهانش نمی گشت در مشهد طی باصطلاح سخنان نوروزی به بحران فساد، بیکاری، اعتیاد، فلج اقتصادی کشور و.... اعتراف کرد. او که همیشه روی کم حافظه بودن مردم حساب باز می کند،  رفع همه اینها را از دولت روحانی خواست. درحالیکه همه این بحران و فاجعه، محصول دوران رهبری مطلق و غیر قابل کنترل ایشان است. ایشان در مشهد گفت که حل مشکلات اقتصادی در اولویت دولت باید قرار بگیرد و به روی خود نیآورد که در اولین نماز جمعه پس از انتخابات 88 که در آن فرمان سرکوب خونین مردم را داد، با صراحت گفت نظرات اقتصادی احمدی نژاد را تائید می کند و آن را به نظرات خود نزدیک می بیند. بخش مهمی از بحران اقتصادی و فساد همه جانبه ای که در حاکمیت و جامعه جریان دارد محصول آن نظرات اقتصادی است. ایشان بارها درحمایت از دولت احمدی نژاد گفت که "این دولت شعارهای انقلاب را زنده کرد!". زنده کردن آن باصطلاح شعارهای انقلاب، همین فاجعه غارت حکومتی کشور، گسترش فقر و بیکاری و اعتیاد و ... است که حالا ایشان در مشهد به آن اعتراف می کند. اعتراف به بحران می کند اما اعتراف به اشتباه نمی کند، زیرا عادت ندارد اشتباه را بپذیرد، همانگونه که عادت ندارد انتقاد را بپذیرد. او که در کوچکترین مسائل حکومتی و دولتی و حتی مسائل کوچک اجتماعی - درحد رنگ لباس زنان- هم اظهار نظر کرده و می کند، چطور می تواند مقصر درجه اول بحران کنونی که به آن اشاره می کند نباشد؟ او که معلوم نیست بر مبنای چه معیاری و با مشورت و توصیه چه کسانی تولیت خراسان تعیین می کند، فرماندهان را درجه میدهد و فرماندهی، حتی امام جمعه های کوچکترین شهرها را برگمار می کند، شورای نگهبان زیر نظر مستقیمش رد صلاحیت می کند حالا نگران مجلس آینده شورا و خبرگان و بلند شدن بانگ اعتراض به رهبری اوست.

اعتراض به سیاست اتمی و تحریم ها،

اعتراض به خصوصی سازی و در واقع مصادره صنایع و بازرگانی کشور به سود سپاه،

اعتراض به پر کردن زندانها،

اعتراض به شعار "دیپلماسی تهاجمی"،

اعتراض به حمایت های همه جانبه اش از دولت احمدی نژاد و شعارهای تحریک آمیزش درباره حکومت امام زمان داد که باور اقلیت مسلمان اهل تشییع جهان است و اکثریت مسلمان نه تنها آن را باور ندارد بلکه آن را کفر میدانند.

اعتراض به نقش مجموع سیاست ها و شعارهای دوران احمدی نژاد (از جمله در عراق و تشکیل حکومت شیعیان و دور زدن اهل سنت این کشور) در شکل گیری داعش.

ایشان در در سخنرانی نوروز خود، اینها را نگفت. سعی کرد خود را کنار بکشد و منتقد بحران شود. درحالیکه در کانون همه انتقادها درباره وضع موجود کشور خود  او قرار دارد و باید پاسخگو باشد.

ایشان از نتیجه انتخابات دو مجلس خبرگان و شورا در هفتم اسفند ناراضی است. نه فقط ناراضی بلکه عصبانی و نگران زیرا دید که شعار "مرگ بر دیکتاتور" که بانگ مردم در اعتراض به کودتا علیه رای موسوی شد، حالا به نوع دیگری آن شعار با طرد امثال مصباح یزدی و شیخ محمد یزدی و احمد جنتی و حداد عادل و .... که همگی کارگزاران و برگمار شدگان او بودند سر از صندوق های رای در آورد. آن شعار در سال 88 در خیابان ها با گلوله پاسخ داده شد، اما این بار که رای را نمی توان به گلوله بست و به زندان کشید، زیر فشار و شکنجه برای نمایش های تلویزیونی و آن محاکمات کودتائی قرار داد. درد ایشان همین است!

 

انفحار در بروکسل

 

3- درباره حوادث تروریستی خونین و پرتلفات بروکسل، همه رسانه ها و رهبران اتحادیه اروپا و امریکا سخن گفتند و پیام همدردی فرستادند و حرف های حاشیه ای و احساساتی را گفتند تا ذهن مردم را چنان پر کنند که به اصل فاجعه فکر نکنند. ریشه فاجعه را باید در آن وعده ای جستجو کرد که جورج بوش در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری اش گفت. او گفت که جنگ سوم جهانی، جنگ با تروریسم در خاورمیانه است. این طرح با دقت تنظیم و اجرا شد و رهبران اتحادیه اروپا نیز اسب های این کالسکه 8 اسبه شدند. حمله مستقیم به عراق و اشغال آن کشور برای تسلط به نفت آن، جلو افتادن فرانسه برای ورود نظامی به لیبی و بمباران این کشور و سقوط خونین دولت قذافی و سرانجامی که برای وی رقم زدند تا نفت لیبی را که بهترین و گران ترین نفت جهان است تصاحب کرده و میان خود تقسیم کنند. همین فاجعه را در سوریه دنبال کردند. صاحبان پنهان بزرگترین شرکت های نفتی جهان و کارگزاران آنها که سکاندار دولت ها شده و می شوند متهمین درجه اول فاجعه اند. فاجعه ای که از اشغال افغانستان و عراق و تصرف لیبی و انتقال ارتش 120 هزار نفره داعش به سوریه عبور کرد و حالا به فاجعه بروکسل کشیده شده است. بنابراین، بحث در باره حوادث بروکسل ، این نیست که فلان رهبر فلان کشور گریه کرد و یا مردم روی زمین نقاشی قلب کردند و نام قربانیان را نوشتند. این صحنه سازی ها که تلویزیون های فارسی زبان هم مشغول پوشش دادن به آن هستند، در ساده ترین تعریف، فریب دادن افکار عمومی برای نپرداختن به ریشه هاست.  


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: