ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

23 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تکرار شیوه سخنرانی یکطرفه

دیدار نوروزی رهبر

22 روز پس از عید نوروز!

 
 
 
 
 

 

 

22 روز پس از آغاز سال نو، رهبر جمهوری اسلامی با فرماندهان نیروهای نظامی دیدار نوروزی کرد. دیداری که با همین عنوان با دیگر ارگان های جمهوری اسلامی نداشت و مردم هم که اساسا دیداری ندارند با ایشان. عده ای را هراز چندگاهی جمع می کنند و می برند خدمت ایشان تا به بهانه سخنرانی برای آنها، نظرات جدیدش را که اغلب نفی کننده نظر قبلش است را طرح کند و جنجال دیگری را در حکومت موجب شود. شاهد این روش آنست که ایشان هرگز یک دیداری با خبرنگاران و مصاحبه خبری نداشته، درحالیکه در هر امر حکومتی دخالت مستقیم و غیر مستقیم دارد که این نیز جنبه دیگری از غیر پاسخگو بودن وی به مردم است.

در دیدار روز گذشته (یکشنبه) با فرماندهان، رهبر جمهوری اسلامی گفت:

 

وظیفه اصلی نیروهای مسلح، دفاع از مرزهای امنیت ملی است، بنابراین باید توان عملیاتی و انگیزه های معنوی این نیروها روز به روز تقویت شود . در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.  از این نمونه ارتشها در منطقه ما نیز وجود دارند که برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن تهاجم کرده و مردم این کشور را آماج حملات خود قرار داده اند اما کاری هم از پیش نبرده اند. این  ارتشها در ظاهر توان عملیاتی و نظامی بالایی دارند اما در میدان عملیات فقط نظامی گری صِرف، و بی منطقی و بی رحمی در دستور کار آنها است.  

ارتش امریکا در عراق و افغانستان نمونه بارز ارتشهایی با هویت نظامی‌گری صِرف هستند. تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از«استقلال سیاسی» عمل می کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.  (حداقل ارتش سوریه و ارتش روسیه دو نمونه در نفی ادعای رهبر جمهوری اسلامی است!)

به تلگرام پیک نت بپیوندید:

https://telegram.me/pyknet

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: