ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ریشه های فاجعه به حکومت باز می گردد

مستی و رانندگی در تهران

در گزارش جدید دادستان تهران
 
 
 
 

 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز گذشته در جلسه شورای معاونان دادسراهای عمومی و انقلاب تهران گزارشی از فعالیت های سال گذشته این دادستانی ارائه داد.

دادستان تهران که پس از فاش شدن "نبودن هیچ دستوری از جانب شورای عالی امنیت ملی برای ممنوع التصویری خاتمی، قوه قضائیه این دستور را به او منتسب کرده اند در این گزارش گفت:

سال گذشته در بازدیدهایی که از دو دادسراهای ارشاد و راهور انجام شد، با آمار قابل توجه رانندگی حین مستی مواجه شدیم که نیازمند به تحلیل، بررسی و اتخاذ تدابیر مناسب دارد.

 در این بازدیدها آمار پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران در سال 1394 بالای 2900 فقره بود."

دادستان تهران حرف های کلی و خودستائی زیاد زد، از جمله این که "سیاست دادستانی برای سال جاری نیز مدیریت خلاقانه و شجاعانه است!" اما آنچه که بعنوان خبر در گزارش او قابل انتشار و آگاهی مردم است، همان آمار مربوط به رانندگی در حال مستی در تهران است. البته این فقط آمار پرونده های تشکیل شده است. شاید از هزاران مورد یک مورد به شناسائی و تشکیل پرونده ختم شده باشد. آن خوش خیالی و تصورات ذهنی در باره جلوگیری از مشروب خواری و حمله به عرق فروشی ها در آغاز سقوط رژیم شاه، امروز به اینجا ختم شده است. آن اعدام ها برای جلوگیری از اعتیاد و توزیع مواد مخدر به فاجعه اعتیاد امروز در جامعه انجامیده است. آن تصورات خام برای ویران کردن شهرنو (فاحشه خانه تهران) با تصور مبارزه به فحشاء، به آمار هول انگیز تن فروشی امروز در ایران انجامیده است. نتایج آن رجزخوانی ها و روضه خوانی های تلویزیونی برای تشویق ازدواج و بچه دار شدن در آمار طلاق و کاهش ازدواج در ایران منعکس است. ریشه های فاجعه باز می گردد به رفتار های حکومت، به فقر، به نداشتن امکانات تفریحی، به بالا بردن دیوار مسجد به جای باشگاه ورزشی و تئاتر و سینما، به راه ندادن زنان به ورزشگاه ها و دهها رفتار و تصمیمات حکومتی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: