ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی

تحصن و اعتصاب کارگری

در کاغذ پارس و نیشکر هفته تپه 
 
 
 
 

 

سلام- اعتصاب بخشی از زندگی کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت تپه شده است. سلسله اعتصاب های این واحد صنعتی که شمار آن به 11 اعتصاب رسیده  در اعتراض به جریان خصوصی سازی این شرکت است و کارگران معتقدند مدیریت ناتوان، این کارخانه را به انحطاط کشانده است.

 مشکل اصلی این کارخانه تنها خصوصی سازی آن نیست بلکه ورود افراد ذی نفوذ در برداشت درآمد این کارخانه نیز بخش دیگری از مشکل است.

در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد این کارخانه با برداشت های نادرست و مدیریت غلط دچار ورشکستگی شد و سپس در برابر اعتراضات کارگران تصمیم بر بازداشت آنان گرفته شد که این برخورد نتیجه ای در بر نداشته است و باعث شد شدت اعتصاب بیشتر شود. عقب افتادن سه ماهه حقوق، عدم پرداخت بیمه و بن های کارگری و نیز عدم خرید وسایل ایمنی از دلایل اعتصاب زنجیره ای در این واحد صنعتی در یکسال گذشته است.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز نسبت به عدم پرداخت حقوق اعتصاب کرده اند و 18 اسفندماه 500 کارگر فصلی در مقابل اداره کارگزینی شرکت تحصن کردند. آنان نیز به وضع بد معیشتی و نیز عدم پرداخت حقوق و حق بیمه معترضند. گفته می شود کارگران در تدارک تحصن در مقابل استانداری خوزستان هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: