www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاه عضو شورای شهر تهران به

دختران انقلاب، زنان دستفروش

و حضور زنان در ورزشگاهها

 
 
 
 

 

 زهرا نژادبهرام‌ عضو شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران اعلام کرد:

در نگاه اصلاح‌طلبی گام‌های رو به جلو برای مردان و زنان ربطی به جنسیت‌ آن‌ها ندارد. آنچه تفاوت‌ها را معنا می‌کند، سلیقه‌ها و ذائقه‌ها است. زنان به دلایل تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از صحنه اجتماع دور نگه داشته‌ شده‌اند و لازم است شرایط مناسب برای رفع این مسائل فراهم شود.

در روزهای گذشته وقایعی به وقوع پیوست که لازم است بار دیگر به دنبال جستجو راهکار‌ گفتگو با مردم از نگاه پذیرش انواع شکاف‌های موجود بر جامعه به ویژه شکاف‌ نسلی‌، جنسیتی‌ و طبقاتی بود.

برخورد‌ با حجاب و رفتار با به دختران انقلاب از این دست است. با سئوالاتی که ایجاد شد، پاسخ‌هایی که مناسب نبوده و حتی به صورت امنیتی در آمده است، در این زمینه قابل مشاهده است.

درباره حضور زنان در مسابقات ورزشی هم نباید رفتار امنیتی و انتظامی‌ را تجربه کنیم‌.

به دلیل تشدید مشکلات اقتصادی‌ و به گواهی آمارهای رسمی قریب‌ 6 هزار نفر از ساکنان پایتخت دستفروشی را به عنوان راهی برای امرار معاش انتخاب کرده‌اند و به دلیل آن که زنان در بحران‌های اقتصادی نخستین کسانی هستند که از چرخه اقتصادی رسمی کنار گذاشته می‌شوند، بخش عمده‌ای از این کسبه‌ پایتخت را زنان تشکیل‌ می‌دهند. دستفروشی برای بسیاری از افراد و به ویژه بخشی از زنان فعالیتی حیاتی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: