www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 اسفند

تحمل نکردن مخالف

آغاز دیکتاتوری است

 
 
 
 

شمار مصاحبه های تصویری برای شکستن انحصار سیمای جمهوری اسلامی درحال افزایش است. این سد را تلویزیون "آپارات" شکست و حالا توسط رسانه های دیگر در حال گسترش است. مصاحبه تصویری مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دولت خاتمی و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، در برنامه "رادیکال" اعتماد آنلاین از جمله همین مصاحبه های تصویری است. مضمون برخی فرازهای مصاحبه تاج زاده چنین است:

« ما خیلی خطا در عالم سیاست داشته ایم. آنچه را که فکر میکردیم  درست است سعی میکردیم درجامعه پیاده کنیم در صورتیکه در جامعه تفکر و گرایشات متعددی وجود دارد و آنها را نادیده میگرفتیم. شباهت گفتاری که ما در دهه 60 داشتیم اکنون جبهه پایداری آن را دنبال میکند آیا باید سی سال بگذرد تا متوجه شوند. من این را در زندان به بازجوهایم گفتم. آنها گفتند ما (جبهه پایداری) از شما یاد گرفتیم و من گفتم چرا کارهای خوب ما را یاد نگرفتید؟

نظام تک حزبی و تک صدایی در این برهه از تاریخ جهان، راه به جایی نخواهد برد. شاه برای مردم راهی جز انقلاب باقی نگذاشته بود و این راهی است که اقتدارگرایان و تک صدایان باید از آن تجربه بیاندوزند. بنی صدر رئیس جمهور شد و ما نتوانستیم تحملش کنیم در صورتیکه میتوانستیم با انتخاب نخست وزیری مورد تایید طرفین مسیر دیگری را برویم که منجر به خرداد 60 نشود. همین مسئله در مورد جنگ هم صادق است. ما باید پس از فتح خرمشهر جنگ را تمام میکردیم. در مورد مسئله اتمی هم همینگونه است.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری 18میلیون رای ندادند و 16میلیون هم به رقیب رای دادند. اینها را باید دید. نظامی که نتواند مخالفینش را ببیند محکوم به دیکتاتوری است.

موقعی که من مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد بودم با توده ایها خیلی برخورد بدی داشتم. 11چاپخانه آنها را بطور غیر قانونی بستم، جلوی انتشار پرسش و پاسخ هفتگی کیانوری را گرفتم . درحالیکه باید حاکمیت قانون را قبول می کردیم حتی اگر آن قوانین را دوست نداشتیم.

کسانی مانند سازگارا و بعضی اصلاح طلبان که به خارج رفته اند دید صحیحی  نسبت به رویدادها، شبیه ما که در ایران هستیم ندارند. بازجوهای من اصرار بر رفتن من به خارج داشتند که با مخالفت من روبرو شدند.

معتقد هستم که در جریان انتخابات سال88 کودتا شد و رقیب را از صحنه سیاسی بیرون کردند. جریان اصلاح طلبی اکنون دارای اکثریت است و به سرعت پیش می رود. در جامعه کنونی وجه غالب آن آقای خاتمی است که دغدغه اصلی آن آزادی است و دغدغه آقای موسوی عدالت اجتماعی و شکاف طبقاتی است و حالیه تلفیق جریان آقای خاتمی و آقای موسوی جریان حاکم است.

راه حل ما در داخل بازکردن فضای سیاسی باید باشد. ما به یک برجام داخلی نیازمندیم. برای بقای ایران باید از روحانی پشتیبانی کنیم . الترناتیوی که من میبینم بسیار بدتر از جمهوری اسلامی است. درباره حجاب هم رضاشاه و هم جمهوری اسلامی شکست خوردند. باید با مردم حرکت کنیم و به خواست مردم تمکین کنیم.

متن مصاحبه را می توانید از روی لینک زیر ببینید و گوش کنید:

https://www.aparat.com/v/Lkw9x/

https://www.youtube.com/watch?v=KyF-slJnjfw

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: