www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رابطه آشکار اطلاعات سپاه با دادگاه کودتای 88

10 فرمان اطلاعات سپاه

علیه شهردار اسبق تهران

 
 
 
 

 

قاضی مرتضوی همچنان شلنگ تخته می اندازد و برای احکام قوه قضائیه تره هم خرُد نمی کند. خودش هم میداند که آن احکام بازی با افکار عمومی است و اعتبار اجرائی ندارد. اما به جایش، تیغ دادگاه همچنان برای غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران تیز است. شهرداری که با حکم محسنی اژه ای که رئیس دادگاه او بود برای چند سال هم زندانی شد. به جرم مضحک وام دادن و کمک به شهرداران نواحی برای خرید خانه. اصل مسئله این بود که او نقش مهمی در پیروزی خاتمی درانتخابات 76 داشت و احتمال آن می رفت که خاتمی وی را وزیر کشور معرفی کند. زود دادگاهی اش کردند که چنین اتفاقی نیفتد. البته یک جرم دیگر هم داشت و آن دست حمایت هاشمی رفسنجانی در پشت سر او بود.

هم دوران زندان او تمام شده و دوران محکومیت از فعالیت سیاسی اش سپری اما همچنان قوه قضائیه که نگران رویدادهای سیاسی آینده (انتخاب رهبر و همچنین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعدی) است گلوی او را رها نمی کند و نمی خواهد اجازه بدهد او بعنوان دبیرکل حزب کارگزاران فعالیت کند.

شعبه ١٥ دادگاه انقلاب که در واقع دادگاه کودتای 88 بود و هست و ریاست آن با "صلواتی" حکم تازه ای را برای غلامحسین کرباسچی ابلاغ کرده است. دلیل این محکومیت شکایت سازمان اطلاعات سپاه از کرباسچی است. مضمون شکایت این بوده:

1- مصاحبه با روزنامه أبرار درسال ٩٤ و گفتن این جمله "چرا آقای جنتی كه در خطبه‌ها ازخدا و پیغمبر و امام زمان برای توجیه كارهای احمدی‌نژاد مایه می گذاشته بعدها كه خلاف‌ها و مسائل آن دولت معلوم شد هیچ احساساتی نشان ندادند و حرفی نزدند؟

2- در انتخابات سال ٩٤ درسخنرانی تبریز گفته است: مردم باید در انتخابات دستشان باز باشد... نه اینكه فرزندان انقلاب جانبازان و سرداران جبهه و جنگ پشت خط بمانند.

3- در سال ٩٤ درانتخابات شیراز در سخنرانی گفته است: امام برای بازرگان كه می‌توانست حكم بزند گفت چون مردم من را قبول دارند... بنابراین باید برأی مردم بها داده شود...

4- زیر سؤال بردن سیستم حكومتی نظام جمهوری إسلامی و ادعای وجود دیكتاتوری در نظام

5- در توضیح مفهوم لیبرال دموكراسی برای حزب كارگزاران گفته است: یعنی ما می‌خواهیم آزادی باشد و دیكتاتوری نباشد...

6- زیر سؤال بردن تصمیمات و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با متهمان فتنه ٨٨ در یک مصاحبه‌ای با این مضمون: حتی در مورد نیروها و افرادی كه حالا به هردلیلی به زندان افتادند... چه بسا با یك بررسی درست واقعا بی‌گناه بودند و تخلفی نبوده... و درهمین دادگاه‌های جمعی اگر روال درستی بود و دفاع وكیل و... چه بسا روشن می‌شد جرمی صورت نگرفته.

7- دفاع از سران فتنه و گروه‌های مخالف نظام با گفتن این جمله: آقایان موسوی و كروبی كه در خانه نشسته و اعتراض كردند... چه رفتار خلاف قانونی كردند؟ حرف آنها اعتراض به شرایط موجود بود...

8- در جلسه افطار رئیس جمهور در٣/٤/٩٤ درباره مهندس موسوی گفته‌اند: "سید مظلوم"

9- انتشار تصویر سیدمحمد خاتمی و وزیر اطلاعات در مجلس روضه در صفحه شخصی اینستاگرامش.

10- سیاه‌ نمائی و ترسیم جو امنیتی در مصاحبه با روزنامه أبرار درسال ٩٤ و گفتن این جمله: هنوز هم گاهی می‌بینیم در جلسات... اولین كاراین است كه موبایل را ازجلسه بیرون می‌برند... این یعنی اینكه هنوز ذهنیت فضای امنیتی در كشور هست...

(حتی اگر همه این 10 مورد اتهام و جرم باشد، به اطلاعات سپاه چه مربوط است؟ همین حکم نشان نمیدهد که دادگاه کودتای 88 در پیوند است با اطلاعات سپاه)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: