www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حق با مطهری است

چرا بیت رهبری

حساب اموال پس نمیدهد؟

 
 
 
 

 

جنجالی که بر سر بازپس گیری اموال نا مشروع مسئولان آغاز شد، بخشی از سریال پربازیگر مخالفت با دولت و زمین زدن یا حداقل زمین گیر کردن آنست. مثل فیش های نجومی، مثل استیضاح وزرای دولت، مثل بازجوئی از دختر بچه های 8 -9 ساله که در برج میلاد بمناسبت روز زن رقصیده بودند، مثل دستگیری زنان در روز زن، مثل مخالفت با برجام و مثل خیلی سوژه ها و پرده های  دیگر این سریال.

طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» نوعی فریب مردم جان به لب رسیده از دزدی و اختلاس و فساد درون حکومتی و منحرف کردن اذهان از تفاوت تاریخی طبقاتی در نظامی که با شعار حکومت مستضعفان بر سر کار آمد نیز هست. یعنی سرگرم کردن مردم به حاشیه ها و نه رفتن به اعماق.

فاجعه بسیار بزرگتر از سئوال از فلان وزیر و مدیرکل و ... درباره اموالش است. این فاجعه ناشی از ساختار جمهوری اسلامی است، ناشی از گرفتن گلوی مطبوعات و احزاب و سرکوب آزادی هاست. حتی در همین طرح بازپس گیری اموال فریبکاری مثل دم خروس از جیب طراحان آن بیرون آمده است. به نوعی که روز گذشته علی مطهری در مجلس گفت: «در این طرح رسیدگی به اموال دفتر رهبری و دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری نیامده و این یک تبعیض است!»

این تبعیض شامل نهادی شده (بیت رهبری) که گفته می شود بین 23 تا 27 در صد بودجه کل مملکت در اختیارش است و به هیچکس هم پاسخ هزینه کردن آن داده نمی شود.

آنها که بانک تاسیس کردند سرمایه آن را از کجا آوردند؟

آنها که در طرح خصوصی سازی کارخانه ها را خریدند و نابود کردند از کجا پول آوردند؟

این بارگاه هائی که آیت الله های حکومتی بنام حوزه و بنیاد در قم برای خود ساخته اند پولش از کجا آمد؟

دهها سئوال از جنس بالا می توان طرح کرد و در راس همه سئوالات این سئوال که نام و موقعیت این سرمایه داران وسرمایه گذاشته ها چیست؟ حساب های بانکی آنها در دبی و لندن وحتی برزیل چرا کنترل نمی شود؟

گر حکم شود که دزد گیرند

در حکومت هر آنکه هست گیرند

این همان بازی است که شاه هم با شعار "از کجا آورده اید؟" در نیمه دوم دهه 50 راه انداخت و یک دفتر بررسی هم به ریاست ارتشبد فردوست درست کرد تا به فساد و دزدی در حکومت رسیدگی کند که هر چند وقت یکبار هم گزارش تلویزیونی میداد. در حالیکه فساد و دزدی در خود کاخ سلطنتی بود، خود شاه و برادر و خواهرهایش، ژنرال ها، اقوام و نزدیکان شاه و...بودند که مصون از بازرسی و سئوال "از کجا آورده اید؟" همین کمیسیون و همچنین  (سازمان بازرسی شاهنشاهی) " بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: