www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 اسفند

وضع درونی سپاه

چرا موجب نگرانی رهبر شده؟

 
 
 
 

 

مهم ترین اخبار پشت پرده جمهوری اسلامی همیشه در لابلای برخی سخنرانی ها و یا اظهار نظرها و مصاحبه ها نهفته است. حتی گاه "اشاره" ای و یا "پرخاشی"، "توهینی"، "تهدیدی"، "رجزخوانی" که باید آنها را در ارتباط با اخبار دیگر تفسیر کرد و سپس به اصل خبر رسید. کافی است اخبار با دقت دنبال شود تا بتوان پیوند آنها را یافت و سر از اخبار پنهان در آورد.

برای نمونه: هفته گذشته نماینده ولی فقیه در سپاه "علی سعیدی" کنار گذاشته شد و قائم مقام او بنام حجت الاسلام حاج صادقی از طرف رهبر جمهوری اسلامی به این سمت منصوب شد. نه تنها هیچ دلیلی برای این رفتن و آمدن از سوی رهبر اعلام نشد، بلکه رسانه ها نیز هیچ تفسیر و حدس وگمانی را دراین باره نه گفتند و نه نوشتند.

حالا، پس از قریب 10 روز، فرمانده کل سپاه "عزیز جعفری" در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقی در سپاه، هنگام سخنرانی از دهانش نکاتی بیرون پریده که دلائل آن رفتن و این آمدن است. او گفته است: «حجت‌الاسلام حاج صادقی،گزینه مطلوب برای مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.  وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه های رهبری است. این وضعیت نیازمند عمق‌بخشی بیشتر معنویت و افزایش روحیه جهادی است.»

معنای این گفته های فرمانده کل سپاه جز این نیست که بدنه سپاه دیگر روحیه جهادی ندارد و رهبر و فرماندهان سپاه نگران این مسئله اند. فرمانده کل سپاه نگفته که چرا این بدنه دیگر روحیه جهادی ندارد، اما نیاز به گفتن نیست. وقتی فرماندهان بدنبال دلار و تاسیس موسسات اعتباری، نفت فروشی و سرکوب مردم معترض اند و بدنه سپاه همه این مسائل را میداند، در کوچه و محله با مردم در تماس است و از عمق نارضائی عمومی آگاه است، دیگر چه جای روحیه جهادی؟

حالا باید از خود سئوال کرد که آن تصمیم رهبر برای برگرداندن شرکت های خصولتی شده به دولت و کوتاه کردن دست فرماندهان سپاه از اقتصاد و تجارت و بانکداری و ... همین نگرانی از درون و بدنه سپاه نبوده؟ و حاج صادقی با ماموریت همین انتقال و بازپس دادن نماینده رهبر در سپاه نشده؟ نگرانی از تهاجم نظامی به ایران و ریزش نیرو در بدنه سپاه نگرانی ها را تشدید نکرده است؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: