www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 اسفند

نام سهامداران بانکها

و موسسات اعتباری را اعلام کنید!
 
 
 
 

 

سهامدار اصلی بزرگترین موسسه های مالی و اعتباری که پول مردم را بالا کشیده اند سپاه پاسداران است. بسیاری از بانک های ورشکسته و بدهکار به دولت و بانک مرکزی متعلق به سپاه است که عمدتا در دوران احمدی نژاد تشکیل شدند. بزرگترین بدهکاران به بانکها که حاضر نیستند بدهی خود را بپردازند نیز فرماندهان سپاه اند. فساد اکبر در جمهوری اسلامی درست در همینجا خفته است و کسی جرات نمی کند با صراحت آن را بیان کند. بهانه این پنهانکاری آنست که در میان مردم به سپاه لطمه وارد میشود. یگانه تفاهمی که تاکنون میان دولت و شخص رهبر بعنوان فرمانده کل قوا بدست آمده بازگرداندن شرکت های واگذار شده به سپاه در سالهای گذشته و محدود شدن شمار بانکهای وابسته به سپاه است که این نیز با مقاومت سر سختانه روبرو شده است. توطئه کودتای 7 دی که از مشهد آغاز شد اما بلافاصله به شورش مردم در 100 شهر علیه نظام ختم شد به همین مقاومت باز میگردد، همچنان بحران دلار و ارزهای خارجی که در هفته های اخیر شاهدش هستیم. کشیدن آجر از زیر پای وزرای دولت و حتی سئوال از رئیس جمهوری که در مجلس جریان دارد نیز بخش دیگری از همین مقاومت است. روحانی می گوید 25 در صد پول مملکت در دست 6 تعاونی است اما نام این تعاونی ها را نمی برد و درباره سهامداران آن هم سکوت می کند. از دل این سکوت مبارزه با فساد و اختلاس در می آید؟ حاشا!

درباره محدود شدن شمار بانکهای سپاه نیز آنها مانور دیگری را آغاز کرده اند که میدان بانکی و پولی را ترک نکنند. موسسه ثامن، موسسه مهر اقتصاد و بانک انصار قرار است درهم ادغام ‌شوند و بانک جدیدی تشکیل شود که هنوز نامش اعلام نشده است.

 از بهار سال آینده شروع به فعالیت خواهد کرد.

احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و وزیر کارتحمیلی به کابینه میرحسین موسوی که پا را در یک کش کرده بود تا قانون کار را عوض کند و کارگر را تبدیل به برده و اجیر، حالا می گوید: ‏ "اگر دولت تا پایان سال قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسئولین را اجرا نکند، مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می کنیم."

از او باید پرسید ریگ را از کفش در بیآور و با همین تهدید از دولت بخواه تا سهامداران همین بانکهائی که قرار است در هم ادغام شوند را اعلام کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: