www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتخاب مجدد رئیس جمهور چین

تاکید دوباره بر اصلاحات علیه فساد

خبر گزاری روسیه 24 ساعت

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

کنگره خلق چین به اتفاق آرا "سی جینگ پینگ"، رئیس جمهور فعلی این کشور را برای دور بعدی ریاست جمهوری خلق چین انتخاب کرد. قبلا کنگره خلق، محدود بودن دو دوره ای ریاست جمهوری این کشور را لغو کرده بود.

رئیس جمهور جمهوری خلق چین، علاوه بر داشتن پست ریاست جمهوری، رهبر حزب کمونیست و رئیس شورای نظامی ارتش آزادی بخش چین نیز می باشد. در انتخابات کنگره خلق صراحتا اشاره شده است که لغو دو دوره ای بودن ریاست جمهوری در این کشور، به معنی دائمی بودن ریاست جمهوری سی جینگ پینگ، نیست.

سایت کرملین با انتشار اطلاعیه ای از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نوشت: " انتخاب دوست عزیز خود را که توسط کنگره خلق چین برگزیده شد شاد باش می گویم" .

جمهوری خلق چین با ترکیب 56 ملیت و با 10 زبان مختلف در یک تصمیم جمعی و هماهنگ در رای گیری شرکت کرده و نظر خود را مبنی بر ریاست جمهوری سی جینگ پینگ، اعلام نمودند. در تاریخ انتخابات جمهوری خلق چین، اتفاق نظری با این وسعت بی سابقه بوده است.

نمایندگان مردم در مصاحبه های مختلف گفتند: " خوشبخت ترین دوره، برای مردم ما، دوره پنج سال گذشته بوده است و تا به حال پایه های ارزشمندی برای توسعه و رشد و ترقی آینده کشور گذاشته شده است. به همین مناسبت ما در انتخاب خود تردیدی به خویش راه ندادیم ".

در ادامه کار جلسه کنگره خلق، وان سیشان ، معاون رئیس جمهور که از سرسخت ترین افراد مبارزه علیه فساد است انتخاب شد. لی چیژانشو، یکی از مجرب ترین سیاستمدار جمهوری خلق چین نیز به ریاست کنگره خلق انتخاب گردید. همچنین همه منتخبین مردم به قانون اساسی کشور قسم یاد کردند.

فضای حاکم بر کنگره خلق، حکایت از صمیمیت و یگانگی جمعی، جهت اصلاحات و ادامه مسیر انتخابی جمهوری خلق چین بود.

 

https://www.vesti.ru/doc.html?id=2996607&cid=5


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: