www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش مکتوب این دیدار

دیدار ابطحی و ضرغامی

گفتگوئی متفاوت با اعتراف گیری

 
 
 
 

عزت الله ضرغامی یک دوره طولانی رئیس صدا و سیما بود و حالا مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه و عضو مجمع مصلحت نظام. اخیرا با محمد علی ابطحی که او نیز سالها رئیس رادیو در دوران جنگ بود و سپس معاون و رئیس دفتر محمد خاتمی در دولت وی و سرانجام زندانی 88 و قربانی اعتراف گیری زیر شکنجه دیدار و گفتگو کرده است. شاید گامی درجهت کاهش تنش ها میان دو جناح و رفتن به سوی آشتی ملی.

ضرغامی درباره این دیدار نوشت:

«مصاحبت با آقای ابطحی شیرین و لذت بخش است. اطلاعات فراوان و تجربیات شخصی‌اش برخی خانه‌های خالی پازل ذهنی‌ام را کامل کرد. مثل من معتقد است چهره جمال رهبری در محاق چهره جلال ایشان قرار گرفته است. (مستندات زیادی داشت) در مورد فتنه ۸۸ می‌گوید چون هرگز به مبارزه علیه نظام فکر نمی‌کند سختی دوران حبس برایش مضاعف بود. معتقد بود که بخش زیادی از راهپیمایان ۲۵ خرداد ۸۸ در راهپیمایی حمایت از ولایت در ۹ دی ۸۸ شرکت کرده‌اند. می‌گفت برخی برنامه‌های تبلیغی در مورد حوادث ۸۸، نه تنها اقناع نمی‌کند بلکه لج یک عده را هم در می‌آورد و آنان را تحریک می‌کند. بیانیه مجمع روحانیون مبارز پس از اغتشاشات اخیر را حرکتی صادقانه و به تعبیر من جبران مافات ۸۸ می‌داند. خیلی علاقه‌مند است در ملاقات‌های عمومی رهبری شرکت کند. نمی‌دانم چرا تا به حال انجام نشده است. مردانگی رهبری را بیشتر از خیلی مدعیان چپ و راست می‌داند و معتقد است مردم به ویژه بعد از حوادث سوریه و مخاطرات امنیتی در منطقه بیش از هر زمان دیگری قدر ایشان را می‌دانند. در ماجرای عزل محمد هاشمی رئیس اسبق صدا و سیما توسط آقایان روحانی، جنتی و مرحوم دعاگو و انتصاب محمدجواد لاریجانی و برخورد سریع و قاطع امام در وتوی این تصمیم‌گیری قرائت شیرینی داشت. من هم حرف‌های مهمی داشتم که فکر می‌کنم دانستنش برای او ضروری بود. معتقدم اگر مشابه اعلامیه آقای خاتمی و مجمع روحانیون در سال ۹۶ در سال ۸۸ صادر شده بود، تاریخ به‌گونه دیگری نوشته می‌شد

روایت ابطحی از این دیدار با تفاوت هائی چنین است: «آقای ضرغامی مهمانی هدفمند صبحانه هفتگی دارد. راحت و بی‌ملاحظه می‌شود با او حرف زد. به همین دلیل دل تنگمان هرچه اراده كرد، گفت: در مورد فضای مجازی، در مورد دفتر رهبری كه تلاش دارند فقط اقتدار ایشان را به نمایش بگذارند و صفات دیگر ایشان كه حكایت نگاه مهربانانه ایشان باشد، دیده نمی‌شود. در مورد اتفاقات سال ٨٨ و آنچه بر من رفت و دلایل روز تلخ دادگاه و دستپاچگی و انتقام‌گیری مسئولان در ماجرای ٨٨ و پس از آن، در مورد رفع حصر، در مورد علاقه‌ام به رئیس دولت اصلاحات كه او هم علاقه زیادی به ایشان ابراز می‌كرد. در مورد ادبیات مغرورانه مسئولان. در مورد مدیران مادام‌العمر. در مورد دیدار رهبری و خیلی چیزهای دیگر. علیرغم اختلاف نظر‌های سیاسی كه هیچ‌كدام را مخفی نمی‌كردیم، آقای ضرغامی با سعه صدر حرف‌های صریح من را گوش كرد و همدلانه در موارد فراوان تایید می‌كرد و بعضی جاها هم نظر مخالفش را ارائه می‌كرد. یقین دارم شهامت انتقال نظرات دیگران به مسئولان را دارد. در بالاتر‌ها اثر كرد كه چه بهتر. نكرد هم گفت و شنود راهی است كه مسیر جامعه مدنی و اصلاح‌طلبی از آن می‌گذرد."

روزنامه آرمان


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول بهمن

 
 

اشتراک گذاری: