www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خلاصه مصاحبه رئیس اتاق اصناف

پوست موز و خربزه

زیر پای حکومت است و نمی بیند

 
 
 
 

 

خلاصه ای از مصاحبه رئیس اتاق اصناف با خبرگزاری ایسنا:

۴۵۰ هزار دستفروش در کشور فعالیت می‌کنند که اتاق اصناف ابزاری برای سازماندهی آنها ندارند و این درحالی است کسبه با رکود مواجه هستند و نسبت به این موضوع گلایه دارند.

سه میلیون بنگاه صنفی داریم که ترکیب کاری درستی ندارند. در حالی که اگر در دهه اول انقلاب به ترکیب تولید و توزیع در بازار ایران نگاه کنیم، می‌بینیم ۴۲ درصد مجموعه تولیدی و ۵۸ درصد مجموعه توزیعی وجود داشت.

۷۵۰ هزار بنگاه بدون پروانه در حوزه های مختلف از جمله تولید و توزیع نقش ایفا می کنند. بخش اعظمی از بازار از شکل سنتی خارج شده و کسب و کارهای نوین در حوزه تجارت وارد بازار شده اند. فضای مجازی امروز بخش اعظمی از بازار را در اختیار گرفته است. حدود ۴۰۰ هزار بنگاه که در بخش IT و در بخش خدمات موبایل و زیرمجموعه آن فعالند.

شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند اماکن معینی برای دستفروشی در نظر بگیرند، در همه دنیا هم مرسوم است که هفته ای یک یا دو روز برای این افراد مکانی در نظر می گیرند . اما نظام دستفروشی در کشور به عنوان یک شغل ثابت نباید باشد. (آنچه ایشان درباره یکی دو روز کار دستفروشی در کشورهای دیگر می گوید متفاوت با دستفروشی در ایران است. آن بازارهای دو روزه بازار لباس و وسائل دست دوم و سوم است)

حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از راه دستفروش نان‌ می خورند و همین آمار درباره واحدهای غیر مجاز صادق است. اگر بخواهیم آنها را ببندیم و با آنها برخورد کنیم چگونه می‌شود برای این افراد فکری کرد؟

درباره شکل‌گیری کسب و کارهای نوین و فعالیت در فضای مجازی باید بگویم که این روند آغاز شده و دنیا به این سمت رفته و ما نمی‌توانیم بگوییم اجازه نمی‌دهیم و چنین چیزی میسر نیست. لذا این قالب شکل گرفته و اکنون اتحادیه کشوری فضای مجازی داریم و تمام کسانی که در فضای مجازی کار می‌کنند در قالب یک اتحادیه سازماندهی شده‌اند و مستقیما زیر نظر اتاق اصناف هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: