www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آمار چه میگوید و مقامات چه گفته اند

42 هزار نفر شورش کردند

5 هزار نفر دستگیر شدند!

 
 
 
 

مقامات امنیتی و مفسران نظامی- امنیتی که در رسانه هائی مانند کیهان نشسته اند گفته اند در شورش دیماه حدود 42 تا 45 هزار نفر در سراسر کشور شرکت داشتند. حالا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس که عضو هیات بازدید کننده از اوین هم بوده می گوید که به گفته رئیس سازمان زندان‌ها آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده است که عده ای از آنها هنوز در استان‌های همدان، خوزستان، فارس، اصفهان و تهران در زندان اند.

اگر ادعای آمار 42 تا 45 هزار و آمار رئیس زندان ها درست باشد، از هر 8 تظاهر کننده یک نفر را در خیابان گرفته اند!

کدام عقل سلیمی این را باور می کند؟ رئیس زندانها که نمی تواند دروغ بگوید زیرا بالاخره نام بازداشتی ها یکجائی ثبت شده و جیره غذائی زندان تنظیم شده، بنابراین آن یکی آمار خنده دار است. این که در سراسرایران فقط 42 تا 45 هزار نفر در 80 تا 90 شهر شورش کردند. یعنی اگر آمار بیشتر، یعنی 45 هزار را تقسیم به 80 (و نه حتی 90) کنیم، در شورش دیماه در هر شهر فقط 500 – 600 نفر در خیابان تظاهرات کردند و شعار علیه دزدی و غارت و اختلاف و فساد حکومتی دادند. این درحالی است که هر روز در خیابانهای مرکزی هر شهر جمعیت در رفت و آمد بالای هزاران نفر است.

این که می گویند دروغ هر بزرگتر باشه قبول نکردنش سخت تره، شاید درست باشه، اما در عصر ارقام و آمار و تصویر و ماهواره و فضای مجازی که دیگه نمیشه دروغ به این بزرگی گفت!

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: