www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با خاتمی، پس ازخروج بی جنجال از حصر

آقای خمینی هم قصد اصلاح داشت

و در ابتدا شاه را نصیحت کرد!

 
 
 
 

 

اعضای انجمن اسلامی پزشکان بمناسبت سالروز انقلاب به دیدار محمد خاتمی که بی سر و صدا از حصر در آمده رفتند. دراین دیدار خاتمی گفت:

 اصلاحات مثل یک ساختمان نیست که یک معمار داشته باشد و بعد هم یک عده بنّا بیایند، آن را بسازند. ما در متن جریان اصلاحات هستیم و هویت ما در ارتباط و نسبت با این جریان مشخص می‌شود.

اوایل که نهضت شروع شد، امام به صراحت فرمودند که ما به سلطنت شما کار نداریم، نصیحت می‌کنیم که ستم نکنید، با دین و دنیای مردم بازی نکنید، مملکت را به دیگران واگذار نکنید و به حقوق و مطالبات مردم توجه کنید، به تاریخ و فرهنگ مردم توجه داشته باشید.

این دقیقاً یک جریان اصلاحی بود که خواستار اصلاح بود، اختلاف وقتی به وجود آمد که واقعاً آن جریان به هیچ وجه نصیحت و اصلاح را نپذیرفت. اگر نظام‌ها و سیستم‌ها و حکومت‌ها اصلاح پذیر باشند و حرف درست را، حرف نخبگان و حرف مردم و کسانی که خیر جامعه را می‌خواهند، بشوند و حاضر باشند به تناسب زمان در کار خود، تحول و تغییر و اصلاح ایجاد کنند، انقلاب رخ نمی‌دهد.

نفی استبداد، نفی استعمار، نفی عقب ماندگی و نفی بی عدالتی در ایران خواسته‌ای بیش از یکصدساله است .

اصلاح‌طلبان اولین کسانی هستند که از تمامیت ارضی این سرزمین، از استقلال این سرزمین، از پیشرفت و از عدم دخالت بیگانه دفاع می‌کنند و به آن پایبند هستند. این پایبندی به معنی ندیدن مشکلات در این مملکت نیست بلکه می‌دانیم که مشکل ساختاری، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و بینشی داریم.

اصلاحات باید بر نفی فقر و نفی فساد در جامعه تاکید و پایمردی کند. برای نفی فقر باید از تولید و سرمایه گذاری و سیاست خارجی رونق‌دهنده به تولید دفاع کرد.

وقتی سخن از تنش‌زدایی در سیاست خارجی مطرح شد به معنی کوتاه آمدن از اصول نبود بلکه ما در دنیایی هستیم که دیگران هم هستند و باید بتوانیم در عین حفظ اصول و مصلحت عمومی با دنیا تعامل کنیم. هیچ کس نمی‌خواهد امنیت و ثبات کشور از دست برود و مملکت به دست تصادف‌ها و توطئه‌ها رها شود.

اگر خواست و مطالبات دانشجو، استاد، کارگر و کارمند نادیده گرفته شود، اینها به تدریج جمع می‌شود و کل جامعه یک «نه» بزرگ می‌شود در مقابل آنچه که وجود دارد. آن وقت زمینه‌ی نفوذ در این مملکت فراهم می‌شود و خیلی کسانی که ممکن است واقعاً سوءنیت هم نداشته باشند اما با انقلاب و اسلام خوب نیستند، فقط و فقط پلی ‌شوند برای آمدن آن جریاناتی که هیچ کدام از این‌ها را قبول ندارد و فقط حاکمیت مطلق بر این مملکت و چپاول کردن منافع مادی و معنوی کشور مورد نظرش است.

 جریان اصلاح‌طلبی بر لزوم تدوین برنامه‌ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و راهبردی تاکید دارد. نهادهای مدنی فقط در احزاب خلاصه نمی‌شوند و نهادهای صنفی و تخصصی به عنوان سلول‌های اصلی جامعه‌ی مدنی نقش مهمی دارند از جمله انجمن اسلامی پزشکان که اگرچه حزب نیست اما به مثابه یک حزب عمل می‌کند.

تشکل‌ها و احزاب باید برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی ملی بسترسازی کنند تا دل‌ها بهم نزدیک شود و گفت‌وگو جای نفرت‌پراکنی از تریبون‌ها و دستگاه‌ها را بگیرد.

وضعیت به ارث رسیده به دولت آقای روحانی میراثی تلخ و سخت است. هیچگاه از حمایت خود از رییس‌جمهور پشیمان نیستیم، البته این حمایت را به منزله بی‌توجهی به مطالبات مردم یا انتقادهای صحیح نمی دانیم زیرا برای ما در درجه اول نظر مردم مهم است و ما باید نماینده‌ی مطالبات آنها باشیم و البته جامعه را نیز توجیه کنیم و اگر واقعاً تبلیغاتی می‌شود که مردم را نگران و ناامید کند، باید مردم را آگاه کنیم تا درجریان باشند. باید مشکلات را ببینیم و برایش راه حل داشته باشیم چه آن مشکل در دولت باشد، چه قوه‌ی قضائیه و چه مجلس.

اگر کل نظام ما از صدر تا ذیل، انتقاد را بپذیرند و گوش باز برای شنیدن حرف‌های مردم داشته باشند، هیچ نگرانی‌ای نخواهد بود و وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود و توطئه‌های بیگانگان برای ضربه زدن به کشور با انسجام مردم و اعتماد متقابل مردم و حاکمیت به یکدیگر، خنثی می‌شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: