www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 19 بهمن

74 در صد مردم ایران

از شرایط کشور ناراضی اند

 
 
 
 

 

۱ - ایران (ارگان دولت)

 

 - طبق نظرسنجی، ۷۴ درصد مردم از شرایط کشور راضی نیستند.

 - آشنا: کسانی که افکار عمومی را نادیده می گیرند، باید منتظر باشند که با سیلی های محکم تری از سوی افکار عمومی مواجه شوند.

 - تعطیل کمیته "هیأت بازدید از زندان اوین" به دلیل مصاحبه های برخی اعضای این کمیته.

 - ابراهیم رئیسی در مرز اسرائیل.

 

 

 ۲ کیهان

 

 - کشور مانند مصدوم تصادفی است که شاهرگ اصلی او در حال خونریزی شدید است، اما آقای دکتر دنبال در رفتگی انگشت پای بیمار است. نفرت مردم از دولت مردان برانگیخته خواهد شد. ص۲

 

 ۳ فرهیختگان

 

 - ولایتی: بنی امیه و  بنی عباس را ایرانی ها ساقط کردند. ص۳

 

 ۴ - شما (ارگان مؤتلفه)

 

 - میرسلیم رئیس شورای مرکزی مؤتلفه: در شأن انقلابی که 40 سال از آن گذشته است نیست که این همه مفاسد در آن وجود داشته باشد.

 - بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی مؤتلفه: برای 40 سالگی انقلاب، قرار نیست به گذشته برگردیم. به قول حافظ:

شراب آنگه شود صاف

که در خمره بماند اربعینی.

خدا زان خرقه بی زار است صد بار

 که صد بت باشدش در آستینی

 

 ۵ شرق

 

 - جلال الدین فارسی: میرحسین موسوی از ابتدا هم با امام نبود. او پیرو پیمان کمونیست بود. ص۲ (آقای خمینی به بهانه نیمه افغان بودن وی، اجازه نداد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. بعدها هنگام شکار در اطراف قزوین یک روستائی نگون بخت را بجای کبک شکار کرد و کشت اما برایش دادگاهی تشکیل نشد! چه رویدادهائی در این 40 سال رخ داد)

 

 ۶ شهروند

 

 - سخنگوی جامعه روحانیت: هنوز هم میگوییم که باید احمدی نژاد محاکمه شود.

 

 ۷ - هفت صبح

 

 - عضو مؤتلفه: اصولگرایان معتدل، افرادی مثل رحیم پور ازغدی را قبول ندارند. ص۲

 

 ۸ - دنیای اقتصاد

 

 - دستور جهانگیری درباره ممنوعیت انجام ثبت سفارش "بدون انتقال ارز" باعث از بین بردن "شبکه صرافی" هایی می باشد؛ که مهم ترین محل انتقال ارز و رفع مشکلات ارزی کشور بوده اند. ص۳

 

 ۹ همشهری

 

 - محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان: چرا در دولتی که رئیس آن بر اهمیت کتاب در زندگی اجتماعی اینگونه تاکید می ورزد، هنگام تدوین لایحه بودجه، کتاب، تا این حد مورد بی توجهی قرار می گیرد. ص۱

 

 ۱۰ - خبر جنوب

 

 - مدیر کل دفتر امور زنان آموزش و پرورش: "طرح محرم سازی مدارس" بی نتیجه بوده است. ارتفاع بخشیدن به دیوارهای مدارس و وجود ساختمان های بلند مرتبه در جوار مدارس و پس از آن "مسقف" کردن مدارس دخترانه عملا ممکن و منطقی نبود. (پیشنهاد: مدارس دخترانه هم مانند مسکن مهر به خارج از شهرها منتقل شود و منطقه پرواز ممنوع اجرا شود)

 

 ۱۱ - مردم سالاری

 

 - هنوز بخش های زیادی از اقتصاد ایران، خصوصا بنیادها، آستان ها و نهادهای خاص مالیات نمیدهند. ص۸

 

 ۱۲ اعتماد

 

 - نگاهی به کتاب "شصت  سال عاشقی" که حکایت عشق پوری سلطانی به مرتضی کیوان است. ص۱۲

 

 ۱۳ آفتاب

 

 - سهیلا جلودار زاده: در پنج سال گذشته سفره مردم کوچک تر و شکاف میان فقیر و غنی بیشتر و بیشتر شده است. ص۲

 - محسن رضائی: مسئولان شکاف ها را پر کنند! ص۲

 

 ۱۴ اطلاعات

 

 - وزیر آموزش و پرورش: پشت پرده جهت گیری برخی در برابر حذف آزمون های مدارس ابتدائی، بدلیل به خطر افتادن منافع کسانی است که با چاپ کتاب های کمک آموزشی دکانشان تخته می شود. ص۴

 

 ۱۵ آرمان

 

 - شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی: پیگیری هایمان درباره پرونده "دختران معترض به حجاب" منتج به نتیجه نشده است، اما پیگیر هستیم.

(به نظر "کنت گوبینو" فرانسوی، در عهد ناصرالدین شاه حجاب زنان چندان جدی نبود. کنت گوبینو: "این ملت باهوش و ظریف که برای هر مشکلی  راه حل پیدا کرده، خیلی خوب با موضوع حجاب به کنار می آید". زرین تاج " زنی مبارز و آزادی خواه و شاعری خوش قریحه بود. او نخستین زنی است که در راه آزادی و بیداری زنان ایران مبارزه کرده و جان خود را در این راه، از کف داده است. "زرین تاج" در قرن ۱۳ هجری-قمری بی حجاب در مجمع مردان حاضر شد. مرتجعین هرکس را که صحبت از رفع حجاب می کرد، فاسد العقیده می خواندند و حتی افتتاح مدرسه دخترانه نیز در حکم فساد عقیده بود. قدرت تخریبی و نیروی ارتجاعی بعضی از روحانیان کهنه پرست مانع آزادی زنان بود. اما به قول ایرج میرزا : فقیه شهر به رفع حجاب مایل نیست / چرا که هرچه کند حیله، در حجاب کند/ چو نیست ظاهر قرآن به وفق خواهش او / رود به باطن و تفسیر ناصواب کند/ ز من مترس که خانم ترا خطاب کنم/ از او بترس که همشیره ات  کند.... (جلد سوم کتاب تاریخ اجتماعی ایران-مرتضی راوندی)

 

 ۱۶ - شبکه توئیتر؛

 

 - مهاجرانی: عمر جمهوری اسلامی را بایست با دوره ساسانیان (بیش از 400 سال) سنجید. (ایشان در جریان اعتراضات سال 88، عمر جمهوری اسلامی را با 30 سال ابتدایی اسلام مقایسه کرده بود)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: