www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چه بر سر زندانی می آید

که زیر بازجوئی خود کشی می کند؟

 
 
 
 
 

 

مرگ کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه امام صادق که باتهام جاسوسی در زندان بود، بار دیگر نگاه ها را متوجه اطلاعات و امنیت سپاه به رهبری "حسین طائب" کرده است. مقامات قضائی که گوش به دهان اطلاعات سپاه سخن می گویند تا اینجا "خودکشی" او را در زندان تائید کرده اند.

جعفری دولت آبادی اعلام کرده است، شماری از فعالان محیط زیست به اتهام "جاسوسی" و "جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده"  دستگیر شده اند و  ساعاتی بعد خبر خودکشی  سید امامی را اعلام کردند.

این که باید تحقیق شود که او زیر شکنجه و بازجوئی کشته شده و یا خودکشی کرده موضوعی است که سرجای خودش محفوظ است. همچنان که ادعای خودکشی برخی بازداشتی های شورش دیماه در تهران واراک و ..

اما یک سئوال اساسی دیگر نباید فراموش شود و آن این که حتی اگر سید امامی در زندان خودکشی کرده باشد، نباید معلوم شود، در زندانی چه می گذرد که زندانی دست به خودکشی می زند؟ یعنی مرگ را بر ادامه شکنجه و بازجوئی ترجیح میدهد و اگر سپاه در این قتل ها و خودکشی ها دست ندارد، چرا خود اعلام آمادگی برای اعلام مستندات کرده است.

این همان فاجعه ایست که در دهه 60 بارها تکرار شد اما خبر آن رسانه ای نشد، زیرا فضای مجازی وجود نداشت و مردم نیز اینگونه وسیع کنجکاو و پیگیر حوادث و رویدادهای داخل زندان ها نبودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: