www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زلزله ای سیاسی

مهم تر از زلزله 5 ریشتری تهران

 
 
 
 

 

پخش سخنرانی حسن روحانی در همایش "حقوق شهروندی" بصورت زنده از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی زلزله ای بود قوی تر از زلزله 5 ریشتری تهران. در این سخنرانی، روحانی با صراحتی بی سابقه به مسائل و نکاتی پرداخت و نام برد که تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشت. همایش مربوط به حقوق شهروندی و حق و اختیار مردم بود و روحانی با استفاده از همین نام و همین فرصت گفت و از مردم خواست که نظرات خود را در باره ردیف بودجه 97 بگویند و در این بحث ملی شرکت کنند. شاید با هدف همین بحث ملی، او بودجه 97 را که بی شک با نظر و تائید رهبر جمهوری اسلامی تدوین و تسلیم مجلس شده سه ماه به پایان سال مانده تقدیم مجلس کرد. آیا در راس نظام تصمیم گرفته شده که برای نخستین بار مسائل گرهی بودجه فاش شود؟ بویژه در ارتباط با نهادهای وابسته به بیت رهبری و مراکز مذهبی که بودجه می گیرند اما حاضر نیستند به دولت جواب پس بدهند که با آن چه کرده و کجا خرج کرده اند؟ نهادهائی که بودجه را میگیرند اما مالیات به دولت نمیدهند. روحانی ردیف بودجه را محرمانه تسلیم مجلس نکرد تا بندهائی از آن در بحث های گروهی و سیاسی مجلس تائید و یا رد شود و یا تغییر داده شود، بلکه آن را در شبکه اجتماعی منتشر کرد تا مردم نظر بدهند و معلوم شود نمایندگان مجلس تا چه حد با مردم همراه اند و یا همراه نیستند.

بخش مهم دیگری از سخنرانی روحانی درباره فضای فساد آلوده امنیتی در کشور است که او مثال های متعددی را ذکر کرد. آیا دراین زمینه نیز با توجه به رابطه وی با رهبر، توافق بر سر بیان این واقعیات و پخش آن از صدا و سیما شده بود؟ اگر پاسخ این دو سئوال مثبت باشد، آنوقت باید بتدریج به این باور رسید که بحران عمیق اقتصادی و اجتماعی در جمهوری اسلامی که بویژه در ماههای اخیر در زمینه بی اعتمادی ملی نسبت به حاکمیت و بویژه روحانیت به کرات از سوی خود حکومتیان مطرح شده به نقطه ای رسیده که دیگر انکار آن بی فایده است و باید فکری برای درمان این درد عمومی کرد و در گام اول اعتماد مردم را به صدا و سیما جلب کرد و از همین تریبون واقعیات را گفت.

شبکه خبر که به کانال شش سیما معروف است، یکی از شبکه‌های تلویزیونی دولتی است که به سبک شبکه‌های خبری مشهور جهان (مانند بی بی سی و سی ان ان و الجزیره) اخبار کوتاه و مشروح و تحلیل و تفسیر آنها را پخش می کند. بدلیل حساسیت سیاسی شبکه خبر مدیریت آن را معاونت سیاسی صدا و سیما برعهده دارد و از واحد مرکزی خبر صدا و سیما جداست و مستقل است.

گرچه گزارش‌ها و تصاویر آن توسط خبرنگاران واحد مرکزی خبر در شهرستان‌ها و کشورهای خارجی تهیه و ارسال می شود. خبرنگاران این شبکه برای تهیه برخی اخبار و گزارش ها به شهرستانها اعزام می شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: