www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی علی مطهری

برخی فرماندهان سپاه

فعالیت های حزبی دارند!

 
 
 
 

 

سخنرانی علی مطهری در کنگره حزب همبستگی که در سالن همایش‌های صدا وسیما برگزار شد: 

در مورد آقای هاشمی باید گفت ایشان مصلح اجتماعی بودند. شهید مطهری می‌گوید مصلح واقعی با کاستی جامعه مبارزه می‌کند اگرچه از محبوبیت او کم شود. سوار موج جامعه نمی‌شود‌.

ما این حالت را مخصوصا در سالهای آخر عمر ایشان می‌دیدیم و در جایی که جامعه راه انحرافی می‌رفت، ایشان ایستاد، آگاهی‌بخشی کرد و در نهایت پیروز شد و صحنه جامعه را تغییر داد و جریان حاکم را در سال 92 کنار زد.

ولایت فقیه به معنای تعطیلی عقل نیست. یکی فکر کند بقیه عمل کنند معنی ولایت فقیه نیست. همه باید فکر کنند. در جاهایی نظر ولی فقیه متبع است. آیت الله هاشمی رفسنجانی آنجایی که احساس می‌کرد خطایی رخ می‌دهد حرف خود را می‌زد. در برخی از مقاطع بعد از انقلاب شهید مطهری در مواردی نظر امام را تغییر داده است.

اگر در جایی خطایی می‌بینیم، باید وارد شویم. نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری در سال 88 نیز از همین رو است.

بعد از حوادث اخیر، مجلس و دولت نباید منفعل شود. اگر لازم است بنزین گران شود، بشود. اینطور نباشد بعد چند تظاهرات عقب‌ نشینی کنند. مصلحت جامعه اقتضا می‌کند بنزین گران شود و یارانه برخی قطع شود. امروز فضای خوبی در مجلس و دولت حاکم نیست. انفعالی عمل می‌کنند. ممکن است عده‌ای بگویند با دوتا تظاهرات می‌توان نظر حکومت را تغییر داد.

کسی در سال 88 جرات نمی‌کرد بگوید اعتراض را باید به رسمیت بشناسیم اما امروز اصولگرایان هم این موضوع را می‌گویند. ما از شعار مردم و توهین مردم به مقامات نباید بترسیم. اگر اجازه اعتراض ندهیم به تخریب ختم می‌شود. باید این کار اصلاح شود که اگر بشود یک گام به جلو گذاشتیم. مسئولان ما با جوانان و دانشجویان ارتباط خوبی ندارند. می‌بینم پاسخ دادن به جوانان چه مقدار موثر است اما متاسفانه ارتباط کم است. عدم حضور معترضان سال 88 در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها غلط است. اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند.

اینکه روحانیت را مسئول نان مردم کنیم، درست نیست. روحانی باید به کار اصلی خود بپردازد. نظامیان از سیاست و اقتصاد باید خارج شوند. امام به شدت در این مورد هشدار می‌داد.

یک بار زمان امام، فرمانده سپاه در رابطه با اتفاقات مجلس حرف زد. امام با عصبانیت گفت به سپاه چه که در مجلس چه می‌گذرد؟ سپاه نباید در سیاست وارد شود. مصلحت خود نظامیان نیست. متاسفانه برخی نظامیان هم وارد سیاست می‌شوند. عملکرد حزب دارند که  به صلاح کشور نیست.

 

نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان موقت بودند ولی اکنون به کارتل اقتصادی تبدیل شده اند. همه نهادها باید مالیات بدهند، معنی ندارد بگوییم آستان قدس معاف است.

تفرقه دلیل از بین رفتن حکومت‌های اسلامی مثل عثمانی شد و بعد اسرائیل را تاسیس کردند که نتیجه تفرقه بین مسلمانان بود که عرب و ترک و عثمانی را به جان هم انداختند و ماهی خود را آب گل آلود گرفتند. امروز هم باید وحدت خود را حفظ کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دی

 
 

اشتراک گذاری: