www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار پوتین با هیات تحریریه پراودا

روسیه میداند چه کسانی

پهپهاد دراختیار تروریست ها گذاشتند

 
 
 
 

 

 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در روزنامه پروادا حضور یافت و به سئوالاتی که مطرح شده پاسخ داد. او درباره مناسبات با ترکیه و سوریه گفت که ترکیه ارتباطی با حملات پهپادی اخیر به اهداف نظامی روسیه در سوریه ندارد. من امروز با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کردم. ما می‌دانیم چه‌کسانی اقدام تحریک‌آمیز حمله به مواضع نظامی روسیه در سوریه را انجام داد‌ه‌اند. حمله به پایگاه حمیمیم و طرطوس اقدامی تحریک‌آمیز بود و با هدف از بین بردن روابط با شرکاء از جمله ترکیه صورت گرفت. ازروی سر دولت و ارتش و ارگان های امنیتی ترکیه دست هائی در کارند تا مناسبات روسیه و ایران و ترکیه را خراب کنند. همزمان با حملات اخیر، یک هواپیما بر فراز منطقه حمیمیم در پرواز بود. البته هر دو حمله با شکست روبرو شد اما اطلاعات حمله در اختیار ما هست. تروریستها برای نخستین بار از هواپیماهای بدون خلبانی برای حملات خود استفاده کردند و از فاصله 50 کیلومتری موشک شلیک شد. ما میدانیم که ساختن پهپاد کار سختی نیست اما هدایت کردن آن به سیستم های پیچیده ی وابسته است که از توان تروریست ها خارج است و تنها از طریق ماهواره امکان پذیر است. ما میدانیم این هواپیماهای بدون سرنشین چه زمانی و توسط چه کشوری تحویل تروریست ها شد و حتی تعداد آنها را هم میدانیم که 13 عدد بود. این هواپیماها تکنیک بالایی داشتند و طبق برنامه میبایستی اهداف معینی را هدف می گرفتند. ما پایگاه های خود را مجهز تر کردیم و به هکاریمان با ترکیه ادامه خواهیم داد. ما و ترکیه آماده میشویم که در سوچی با دولت و اپویسیون سوریه ملاقات کنیم.

در مورد رابطه با امریکا که باید بگویم که متاسفانه در امریکا فضای سیاسی عادی نم یشود و بهبود روابط به ما بستگی ندارد. ما مشکلی نداریم این امریکا میباشد که باید سعی در بهبود روابط کند ولی متاسفانه همیشه پرزیدنت امریکا را می ترسانند از دخالت ما در امور امریکا. (در مورد انتخابات). امیدوار هستیم بعد از اینکه فضای متشنج در امریکا آرام شد اقداات مثبتی انجام شود. البته میدانیم که کنگره امریکا مصوبات جدیدی در مورد تحریم میخواهند تصویب کند. بعد از آنکه بر ما معلوم شود ما نیز اقدامات خود را انجام خواهیم داد. نمیدانم آیا این درک و جسارت را خواهند داشت که بفهمند بهبود روابط به با روسیه به نفع امریکا نیز هست؟

از پوتین درباره رهبر کره شمالی سئوال شد که وی در پاسخ گفت:

رهبر کره شمالی، مردی عاقل و پخته است. ما میدانیم چه کسانی پشت تبلیغات علیه او و علیه کره شمالی هستند و چقدر پول خرج می کنند. در این مرحله، بازی را کره شمالی برنده است. رهبر کره  استراتژی خود را دنبال کرد و کره حالا راکتی دارد که ۱۳ هزار کیلومتر برد دارد و قادر است به هر نقطه کره زمین برسد. با این همه، ما معتقدیم که تنها با گفتگو می تواند مسائل را حل کرد.

از پوتین درباره انتخابات ریاست جمهوری و حضور 15 نامزد برای رقابت با وی سئوال شد که او گفت:

خوشحالم که کاندادهای دیگری هم هستند. همیشه در بحث های انتخاباتی روشن میشود که چه مشکلات و کمبودهائی در کشور وجود دارد و این بسیار مثبت است، متهی همه چیز باید طبق قانون انجام شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دی

 
 

اشتراک گذاری: