www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با صادقی

کمیته تحقیق مجلس

از زندانها بازدید خواهد کرد

 
 
 
 

 

محمود صادقی در حاشیه مراسم سالگرد هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت:

 تا جایی که اطلاع دارم بسیاری از این افراد آزاد شده‌اند و ظاهرا رویکرد مقامات به آزادسازی افراد است نه نگه داشتن آنان.

در عین حال خبرهای نگران کننده که درباره برخی افراد بعد از بازداشت به گوش می‌رسد جای تامل دارد. در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم.

این که دادستان کل کشور گفته فرد بازداشت شده خودکشی کرده باید بررسی شود.

بسیاری از دانشجویان اساسا در صحنه نبوده‌اند و شاید به لحاظ جنبه پیشگیرانه بازداشت شده‌اند. (نقش حراست دانشگاه)

من از بسیاری از این افراد که سراغ گرفتم بدون قرار آزاد شدند. در مجموع برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحان و مصدومان نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضان بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته اند اما این اتفاقات که در بازداشتگاه ها رخ می‌دهد و به هر دلیلی خودکشی می کند، نشان می‌دهد که نقصان یا کم تجربگی‌هایی هم وجود دارد. بازداشت‌ها از مراجع مختلف انجام شده و در یک جا متمرکز نیست و از این رو نمی‌توان آمار دقیقی را ارائه داد. در این رابطه صحبتی با برخی مسئولان داشتیم و جا دارد شورای امنیت کشور یک سامانه اطلاعاتی داشته باشد تا این آمارها آنجا جمع شود اما فکر نمی کنم این کار انجام شده باشد.

رییس فراکسیون شفافیت در خصوص رفع فیلتر تلگرام گفت: شخصا با وزیر ارتباطات صحبت کردم، ایشان هم اذعان می‌کردند تقریبا حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار شغل مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام ضربه می‌خورند. ضمن این که اطلاع رسانی بسیاری از نهادها در این شبکه‌ها فعال است. وزیر ارتباطات گفتند تصمیم گیری در این مورد در اختیار ما نیست و در جایگاهی نیستیم که نظری دهیم و این تصمیم شورای امنیت کشور است که تصمیم این شورا قاعدتا باید موقتی باشد، زیرا هنگامی که شرایط فوق‌العاده تمام شود، آزاد خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دی

 
 

اشتراک گذاری: