www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شبح زلزله بزرگ

 بر سر تهران پرواز می کند؟

 
 
 
 

زلزله از مرزهای ایران بیرون نمی رود. در شرق و غرب ایران زمین می لرزد. زلزله از کرمانشاه به کرمان رفت و از آنجا به گیلان، سپس به کرمان بازگشت و این چرخش چند هفته ای ادامه دارد. همین چرخش با ریشتر های زیر 6 درجه و گاه کمی بیش از 6 ریشتر وحشت را در میان مردم تهران دو نه که دهها چندان کرده است. روز به روز بر وحشت تهرانی ها افزوده می شود و سئوال اصلی هم اینست که زلزله با چند ریشتر می تواند بزرگترین خرابی و تلفات را در تهران بوجود آورد.

با توجه به همین دلهره و انتظار مردم تهران معاون مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در یک نشست خبری گفت: استان تهران در بستر زلزله مهیب قرار دارد و 10 ایستگاه لرزه نگار در استان تهران فعال است. در کشور چهار پهنه زلزله ‌خیز داریم که استان تهران در پهنه البرز – آذربایجان قرار دارد. استان تهران دارای گسل‌های خاصی است که این گسل‌ها در سال‌های گذشته زلزله هفت ریشتری هم به خود دیده است و گسل‌های شمال تهران، از گسل‌های اصلی این استان هستند. در سال 1830 زلزله‌ای به بزرگی 7.1 ریشتری در شهرستان دماوند به وقوع پیوست و استان تهران امروز در بستر حادثه بزرگ زلزله مهیب قرار دارد. از احتمال وقوع زلزله نباید غافل شویم. سه زلزله تاریخی در حوالی شهرستان دماوند در سال‌های گذشته به ثبت رسیده است.

باید گام‌های منطقی برای حوادث احتمالی برداریم

از کنار وقوع خرده زلزله‌ها نباید به راحتی گذر کرد و باید آن را به عنوان هشدار در نظر گرفت. همه دستگاه‌های اجرای باید در خصوص وقوع زلزله احتمالی احساس مسؤولیت داشته باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 آذر

 
 

اشتراک گذاری: