www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فاجعه در حاشیه شهر نهفته

بعد از کرمان و کرمانشاه

زلزله از تبریز عبور خواهد کرد؟

 
 
 
 

 

زلزله در گذشته بارها خسارت های سنگین در تبریز به بار آورده و اکنون این بیم وجودئ دارد که که در ادامه زلزله هائی که در نقاط مختلف ایران روی داده زمین لرزه به تبریز برسد و ویرانی بزرگی به بار آورد.

گسل تبریز یکی از ساختارهای خطی ایران است که درطول ۱۰۰ کیلومتری از کوههای میشو (در غرب) تا بستان آباد (در شرق) قابل ردیابی است. کشیده شدن گسلی طولانی از غرب تا شرق استان، و بی‌توجهی مردم و بسازبفروشان به این موضوع، زمینه ساز خسارت بزرگ در زلزله احتمالی تبریز شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور، گسل تبریز را به علت بیشترین ساخت و ساز و تراکم جمعیت روی آن، خطرناک ترین گسل ایران دانسته است.

صدها هزار نفر هر روز و هر شب در این‌ شهر روی گسل راه می‌روند، روی گسل می‌خوابند،  درحالیکه ممکن است روزی واقعیت نهفته در زیرپاهایشان را به یکباره در برابر چشم ببینید.

یک کارشناس زلزله در دانشگاه تبریز می گوید: گسل تبریز یک گسل فعال است و تحلیل دوره بازگشت زلزله‌ها از نظر آماری بیانگر زمین ‌لرزه در آینده این گسل است؛ اگرچه در زمان این رویداد اختلاف‌ نظر وجود دارد، اما محققان در مورد این‌که در آینده زلزله‌بزرگی در شهر تبریز به وقوع خواهد پیوست، اتفاق‌ نظر وجود دارد که در صورت وقوع، با توجه به گسترش حاشیه نشینی در در اطراف تبریز تلفات بسیار بالا خواهد بود. دوسال پیش، جمعیت حاشیه‌نشین تبریز حدود ۵۰۰ هزار نفر اعلام شد که اکنون این رقم مانند همه شهرهای بزرگ ایران به مراتب بیشتر شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: