www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محاصره دریائی کره شمالی

آغاز جنگ علیه این کشور است؟

نعمت بوستانی

 
 
 
 

طی روزهای گذشته، دیپلمات های آمریکایی در سازمان ملل متحد، (تیلرسون وزیر امور خارجه و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا) محاصره دریایی جمهوری دمکراتیک خلق کره را مطرح کرده اند. 

خبرگزاری های کره شمالی، اظهارات مقامات آمریکایی جهت محاصره دریایی کره شمالی و تصمیم ایالات متحده، مبنی بر جلوگیری از واردات و صادرات کالا از بنادر کره شمالی را اعلان جنگ به کشور خود ارزیابی کرده اند. روزنامه "نودون سین مون" چاپ کره شمالی، در این زمینه نوشت: ایالات متحده آمریکا در عمل نتوانست از طرق مختلف از جمله اهرم سازمان ملل، اقتصاد ما را فلج کند. حال به بهانه «تهدید اتمی کره شمالی» در پی محاصره دریایی کشور ما می باشد. تصمیم آمریکا مبنی بر محاصره جمهوری خلق کره بالا ترین سطح تحریم های جهانی علیه کشور ماست. اقدام دولت آمریکا و هم پیمانان این کشور تجاوز و نقض آشکار قوانین بین المللی علیه یک کشور عضو سازمان های جهانی است . ما این اقدام آمریکا را یک اطلاعیه جنگی تلقی می کنیم  و با دیدن کوچک ترین نشانه،  در دفاع از خود اقدامات لازم را به عمل خواهیم آورد».

در ارتباط با حوادث شبه جزیره کره، سروانتس کلینسویچ، معاون کمیته دفاع شورای فدراسیون روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی گفت: «مقامات ایالات متحده آمریکا بر این تصور هستند که تا قبل از بازی های المپیک زمستانی سال آینده که در کره جنوبی برگزار خواهد شد، با ماشین تبلیغاتی کر کننده خود کره شمالی را به واکنش- هر چند کوچک- وادارند و سپس به بهانه ناامنی، از شرکت در مسابقات المپیک انصراف دهند. مقامات آمریکایی هنوز نظر روشنی در مورد شرکت یا عدم شرکت ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک زمستانی کره جنوبی اعلام نکرده اند. آن ها منتظر نتایج عملیات ماشین تبلیغاتی خود در این رابطه هستند».

 

https://ria.ru/world/20171210/1510589763.html?referrer_block=index_main_4

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: