www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان مهم روحانی در مجلس

که پشت جنجال سازی ها گمُ شد!

از صفحه اول ببینید!

 
 
 
 

 

روحانی در روز تسلیم بودجه سال آینده به مجلس، از پشت تریبون مجلس و خطاب به نمایندگان مطالب و مسائلی را مطرح کرد که در پشت گرد و غباری که بر سر ارقام بودجه در فضای مجازی و نشریات داخل کشور راه افتاد پنهان ماند. از جمله درباره یک مافیای پولی که 25 در صد پول مملکت را در اختیار داشت و نام مستعارش "تعاونی" بود!

او گفت که در جریان تدوین بودجه و قبل از تقدیم آن به مجلس با رهبر جمهوری اسلامی دیدار مفصل داشته و اوضاع وخیم مملکت را برای وی تشریح کرده است. روحانی گفت که حتی دولت او هم به سلامت دوران چهارساله دوم را سپری کند، دولت بعدی زیر بار سنگین بحرانی که در مملکت وجود دارد از پای در خواهد آمد. او اشاره به "ردیف" سازی در بودجه دولت های گذشته کرد و گفت که دولت وی بر بودجه ای که به نهادها اختصاص داده قطعا نظارت خواهد کرد که چگونه خرج می شود. ردیف‌ها در بودجه امسال کاهش پیدا کرده و من از مجلس می‌خواهم که به ما کمک کنید. حتما به نمایندگان فشار می‌آورند اما باید نظارت کنیم این پول‌ها کجا مصرف می‌شود.

با هدف‌گذاری که در بودجه 97 شده رشد اقتصادی سال 97 حدود 7 درصد خواهد بود.

در دولت‌های گذشته رفتند بیابانها را به مسکن تبدیل کردند. جای مسکن در شهر است.

پیش بینی ما این است که در سال آینده نیروی فعال و جدید ما در بازار کار حدود 840 هزار نفر باشد.

اگر لایجه پیشنهادی دولت به همین صورت به تصویب نمایندگان مجلس برسد من به ملت اعلام می‌کنم که ما در سال آینده شاهد یک حرکت پرشتاب در اشتغال خواهیم بود. من خواهش می‌کنم بودجه را تا 12 بهمن به ما بدهید زیرا امسال برای تقدیم آیین‌نامه‌های بودجه به وقت بیشتری نیاز داریم. مشکل مسکن مهر این نیست که پایه‌اش سفت است یا شل. مسکن مهر از جیب فقرا درست شد چون پایه پولی بالا رفت. ریشه مسکن مهر غلط و اشتباه بود.

یکی از مشکلاتی که داریم این است برخی طرح‌های ما نیمه‌کار رها شده است. این یعنی بخشی از سرمایه مردم و کشور را قفل زده‌ایم و این سرمایه با باد و باران دارد تلف می‌شود. 6 هزار طرح ملی و 65 هزار طرح استانی نیمه‌ کاره داریم.

اقتصاد ما تا زمانی که امور بانکی‌مان اصلاح نشود، درست نخواهد شد.

برای حل مشکل سپرده گذاران گرفتن گریبان شش صندوق متخلف اعتباری کار بسیار بزرگی بود .  98 درصد افرادی که در این صندوق ها پول داشته اند یا پولشان گرفته‌اند یا تا آخر ماه می‌گیرند. بانک مرکزی ونمایندگان سه قوه درحال تلاش هستند تا مشکل دو درصد دیگر هم حل شود. حل 98 درصد مشکل سپرده گذاران به یک معجزه شبیه بود. همه قوا کمک کردند. رهبری و شورای عالی امنیت ملی کمک کردند اما نباید بگذاریم این حادثه تکرار شود. برخورد با این شش صندوق متخلف بسیار سخت بود. افراد مختلفی نامه می زدند که چرا حساب فلان فرد را مسدود کردید. این‌ها با دغل کاری آدم ها خوب ما را فریب داده بودند تا ما را تحت فشار قرار دهند.

وضع صندوق‌های بازنشستگی ما وضع درستی نیست. باید بدانیم مشکلات موجود در کشور از آسمان نیامده‌اند و بسیاری از آنها از بیرون مرزها وارد کشور نشده بلکه این تصمیمات ما بوده که ایراد داشته است.

در زمینه صندوق‌ها باید قدم‌های بزرگی برداریم صندوق بازنشستگی صندوق تامین اجتماعی و بانک‌های ما باید دست از بنگاه‌داری بردارند. این قدم را   دولت برداشته و نمایندگان نیز باید از ما حمایت کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: