www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با شهیندخت مولاوردی

گوشه هائی از فلج سازی

روحانی برای تشکیل کابینه

 
 
 
 

 

شهیندخت مولاوردی را اجازه ندادند وزیر کابینه دوم روحانی شود. حتی با معاونت زنان و امور خانواده او نیز مخالفت شد که همه میدانند این مخالفت ها زیر سر کیست. او حالا دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی است.

آفتاب یزد با او مصاحبه کرده است. با زنی که به امید حضور سه وزیر در کابینه دوم روحانی  لیستی از زنان توانمند برای وزارتخانه ها تهیه و همراه با یک گزارش تحقیقی مشروح آن را دراختیار روحانی گذاشته بود اما تلاش هایش ناکام ماند.

 

او در این مصاحبه مشروح، از جمله می گوید: دکتر روحانی به این نتیجه رسید که این جابه‌جایی باید انجام شود.

صرفا نمی‌توان گفت این تصمیم تحت‌ تاثیر ملاحظات و فشارهای سیاسی بوده اما این موضوع بی‌تاثیر هم نبوده است. بالاخره مجموعه عوامل و ملاحظات در نظر گرفته شده و بعد تصمیمی اتخاذ شده است. شاید یکی از عوامل، فشارهای سیاسی بوده است.

اگر صرفا دستیاری رئیس‌جمهور بود و در جلسات هیات دولت اجازه حضور نمی‌یافتم، قطعا تنزل مقام محسوب می‌شدم اما رئیس‌جمهوری پذیرفتند که دستیار ویژه در دولت دوازدهم، عضو هیات دولت محسوب شود.

در خصوص آقایان هم این اتفاقات به‌ وفور رخ می‌دهد، اما این حساسیت‌ها وجود ندارد. شما می‌بینید فردی را از یک سمتی برمی‌دارند و در سمت دیگری می‌گذارند که با دانش و سابقه و تجربه‌اش همخوانی ندارد اما هیچکس حساسیتی که به این تغییرات در مورد زنان از خود نشان می‌دهد، بروز نمی‌دهد و آن را زیر سوال نمی‌برد. البته در دنیا چنین نیست. همین دیروز در خبرها داشتیم وزیر دفاع سابق نروژ که خانم هم هستند به سمت وزارت امور خارجه منصوب شده‌اند اما کسی تعجب نکرده است.

آقای روحانی قبل از برگزاری مراسم تحلیف، در زمانی که برای معرفی کابینه به مجلس رفته بود تا برنامه خود را ارائه دهد و اعضای کابینه را معرفی کند، با صراحت عنوان کرد که تمام تلاشش را کرده که نه تنها یک وزیر که ۳ وزیر زن در کابینه داشته باشد. در جلسه هیات دولت هم این موضوع را مطرح کرده بود. در دیدار خصوصی‌ای هم که با خانم ابتکار داشت به ایشان اعلام کرد که تمام تلاش‌هایم را به کار بستم، اما نتیجه‌ای نگرفتم و نشد.

- اما خب به نظر می‌رسد که تناقضاتی در صحبت‌های آقای روحانی وجود دارد. مثلا در مجلس هنگام معرفی وزرایش در خصوص عدم‌ حضور زنان در هیات دولت اعلام کرد که «خواستم اما نشد». چند روز بعد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود اظهار داشت که برای چیدن کابینه تحت هیچ فشاری نبوده‌ام. این تناقض را چگونه توجیه می‌کنید؟

مولاوردی: البته منظور ایشان از این که تحت هیچ فشاری نبوده است، وزیران معرفی شده به مجلس بود. آقای روحانی بحث وزارت زنان را به‌ صورت جداگانه مطرح کرده است. عین جمله رئیس‌جمهور هم این است که تمام تلاشش را به کار بست، حتی برای وزارت دادگستری یک خانم را به‌ کار گیرد، یعنی ۳ گزینه داشتند اما نشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آبان

 
 

اشتراک گذاری: