منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 ابان 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب خبرهای فرهنگی – هنری

 

"زهره محقق" که در رشته سینما از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شده فیلمی درباره "بنان" ساخته که قرار است در آذرماه در گروه سینمائی هنر و تجربه روی پرده برود. فیلم در سال 1392 ساخته شده است.

زهره محقق گفته است که در رادیو کار می کرده و درجریان تهیه یک مستند 10 دقیقه ای از بنان بوده که به کارگردانی یک فیلم مستند کامل از بنان ميانجامد.او گفته که همسر بنان برای تهیه و ساختن این فیلم با وی همکاری کرده است.این مستند 78 دقیقه و گفتگو محور است.

گفتگو با «پری خانم» (پری دخت‌آور) همسر بنان، هومن صدر پسرخوانده بنان، کاوه دیلمی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، مزدا انصاری، ایرج خواجه‌امیری و گروه موسیقی «دنگ‌شو» انجام شده و از بخش‌هایی از صحبت‌های محمدرضا شجریان نیز که در جشن ۱۰۰ سالگی بنان ایراد شده نیز بهره گرفته شده است.

در گذشته شاید نسل جوان بنان را نمی شناخت و با صدا و خواندنش آشنا نبود اما حالا جوان ۲۰ ساله ما نیز اگر بنان را بشنوند آن را دوست خواهد داشت.

 

انتخاب نام مستند «برسد به دست آقای بنان» نیز به این دلیل است که نامه‌ای از طرف منِ ۲۲-۲۳ ساله که هیچ علاقه‌ای به او نداشتم و کم کم به او علاقمند می‌شوم نوشته می شود که نامه نسل جدید ایران به نسل قدیم است. این نامه در طول فیلم خوانده و متن آن نوشته می‌شود.

 

(تاکنون تنها یک مصاحبه تصویری از بنان دیده شده که توسط مسعود بهنود (روزنامه نگار) انجام شد.در این مصاحبه با چند صاحبنظر گفتگو می شود که یکی از آنها هوشنگ ابتهاج (سایه) است.این مصاحبه را میتوانید از روی لینک زیر ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=kTLKgx0qCTQ

 

 

 

اکران مستند زندگی "بنان" از آدرماه

http://www.isna.ir/news/96080100693

فروش روزنامه های قاجاری

http://www.isna.ir/news/96080100695

گردشگری موزه ها

http://www.baharnews.ir/news/138784/

اجرای بخشی از نی نوا در تالار وحدت

http://www.asriran.com/fa/news/568307/

بهرام رادان در پشت صحنه چهار راه استانبول

http://aftabnews.ir/fa/news/484519/

نصب آسانسور در بناهای تاریخی

http://www.baharnews.ir/news/138817/

برپایی هفته آلمان در تهران

http://www.isna.ir/news/96080201210

بلیط فروشی به شیوه پیشامدرن!

http://www.isna.ir/news/96080201166


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آبان

 
 

اشتراک گذاری: