www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اخبار مهم هفته

از لحاف چهل تکه خبری

 
 
 
 

 

چند خبر به ظاهر خارجی و بی ارتباط با هم درهفته گذشته، در عمل هم داخلی (ایران) بودند و هم مرتبط با هم.

1- کنگره حزب کمونیست چین که در آن، برای نخستین بار گسترش همکاری نظامی و اقتصادی و سیاسی با روسیه مورد تاکید و تصویب قرار گرفت و بلافاصله در مسکو اعلام شد که نخست وزیر روسیه "مدویدف" راهی پکن می شود.

2- در مسکو اعلام شد که روز چهارشنبه پوتین برای یک سفر کوتاه (باحتمال بسیار یک روزه) وارد تهران می شود. با آنکه رسانه های جمهوری اسلامی انگیزه و دستور کار این سفر را عمدتا "سوریه" اعلام کرده اند، مهم ترین موضوع موضع گیری اخیر ترامپ درباره برجام. بویژه  ضرورت داشتن سیاستی غیر تحریک آمیز، درعین تقویت توان نظامی ایران و پیش بینی رویدادهای نظامی احتمالی در آینده. بویژه که امریکا هم در عراق و عربستان و هم در افغانستان بسرعت در حال تقویت حضور نظامی خود است.

3- ترامپ با شبکه خبری "فاکس نیوز" در امریکا مصاحبه کرده و آنگونه که تلویزیون 24 ساعته روسیه اعلام کرد، وی در این مصاحبه گفته است: "اگر مناسبات امریکا با روسیه بهتر از مناسبات کنونی بود، ما می توانستیم بحران کره شمالی را حل کنیم. باید قبول کنیم که روسیه یک قدرت نظامی جهانی است." (ترجمه بخش هائی از این مصاحبه را در همین شماره پیک نت می خوانید.)

4- وزیر خارجه جمهوری اسلامی "ظریف" واقعا وزیر خارج شده زیرا سرگرم یک تور بزرگ خارجی به کشورهای جهان است. البته غیر از کشورهای اروپائی و امریکا. او تلاش می کند چهره تازه ای از جمهوری اسلامی در این کشورها معرفی كند. چهره ای متفاوت با آن چهره ای که امام جمعه ها و برخی فرماندهان سپاه در تهران از آن می سازند.انزوای ایران به همان اندازه در شرایط کنونی خطرناک است که انحصار طلبی مذهبی در داخل و مخالفت با برجام و دولت روحانی. که این دومی عمدتا به سود امریکاست، همچنان که انزوای ایران متاثر از همین موضع گیری های داخل کشور به سود امریکاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: