www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسرائیل پشت تمام فتنه هاست

جنگ با حزب الله، لبنان را

 به یمن دوم تبدیل خواهد کرد؟
 
 
 
 

 

 به نظر نمی‌رسد استعفای "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان به این علت باشد که جانش در خطر است زیر او به شکلی طبیعی در بیروت رفت‌ و آمد می‌کرد؛ مضاف بر اینکه طرف احتمالی که ممکن بود به این اقدام را انجام دهد یعنی حزب‌الله ، از او حمایت می‌کرد و با توافق با حزب‌الله به نخست‌وزیری لبنان رسید.  استعفای الحریری در چارچوب نقشه سعودی-آمریکایی برای هدف قرار دادن حزب‌الله، بازوی نظامی قوی ایران صورت می‌گیرد.

شواهد نشان می‌دهد که عربستان با هماهنگی رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی عربی مانند ائتلاف تشکیل شده علیه یمن است؛ ائتلافی که قرار است نوک پیکان حمله احتمالی علیه حزب‌الله باشد و بعید نیست اسرائیل ستون فقرات این ائتلاف باشد. عربستان با اردن تماس گرفته و این کشور را برای پیوستن به ائتلاف مذکور دعوت کرده است اما این اخبار هنوز تاییده نشده است.

بعید نیست که هر حمله‌ای علیه حزب‌الله ، با حمله‌ای نظامی علیه قطر البته با چراغ سبز آمریکا همراه باشد . حال حاضر 7 هزار نیروی مصری در پایگاهی در شمال ابوظبی در حال آموزش هستند که 40 کیلومتر از مرزهای قطر فاصله دارند  و آماده ورود به قطر هستند ولی چراغ سبز آمریکا ضروری است زیرا تعداد نیروهای ترکیه‌ای در قطر طی هفته‌های اخیر حدود 30 هزار نفر شده است.

لحن تهاجمی الحریری علیه ایران در بیانیه استعفایش ، لحنی بی‌سابقه بود و تکمیل حملات لفظی ثامر السبهان وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس که حزب‌لله را حزب شیطان نامید و سید حسن‌نصرالله دبیرکل حزب‌الله را با الفاظی خارج از عرف دیپلماتیک و سیاسی توصیف کرد.

 طبل‌های جنگ از عربستان شروع به نواختن کرده و صدای آن به کل منطقه رسیده است؛ استعفای الحریری یکی از آنهاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 آبان

 
 

اشتراک گذاری: