www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با نشستن هاشمی شاهرودی به جای هاشمی رفسنجانی

مجمع مصلحت نظام

یتیمی که شوهر ننه پیدا کرد!

 
 
 
 

 

صندلی خالی هاشمی رفسنجانی در دیدارهای رسمی رهبر جمهوری اسلامی با نشستن آیت الله هاشمی رفسنجانی روی آن پر شد. اعضای جدیدی هم به این مجمع اضافه شدند تا جای خالی امثال کروبی و میرحسین موسوی و چند تن دیگر را بگیرند. از جمله اضافه شدن سردار قالیباف و تائید ادامه حضور احمدی نژاد در این مجلس. خلاصه این که دستی به سر و روی این مجمع کشیدند و آنقدر صبر کردند تا آیت الله شاهرودی از بیمارستان مرخص شود و توان راه رفتن و رسیدن به صندلی هاشمی رفسنجانی را پیدا کند. آیا این مجمع، آن مجمعی خواهد شد که هاشمی رفسنجانی ریاست آن را برعهده داشت؟ و یا وزن و اعتبار این مجمع وابسته به وزن و اعتبار هاشمی بود؟

ظاهرا پاسخ سئوال دوم مثبت است و عباس عبدی نیز در تفسیری که این مجمع مصلحت تحت ریاست هاشمی شاهرودی ارائه داده همین را می گوید:

« باتوجه به اینکه آقای هاشمی نیست، بعید می دانم که حتی ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت بتواند نقش اندکی که در گذشته داشت را ایفا کند. آقای هاشمی شاهرودی قطعا نمی تواند نقش آقای هاشمی را بازی کند.»

(اعتماد السلطنه که تقریبا وزیر دربار ناصرالدین شاه بود، کتاب خاطراتی دارد پر و پیمان (هزار و صد صفحه) با نام "روزنامه خاطرات اعتمادالسلطنه" که از انتشارات موسسه انتشاراتی امیرکبیر دوران قبل از انقلاب است. او دراین خاطرات می نویسد که ناصرالدین شاه به شکار پرنده خیلی علاقمند بود و معمولا چاپلوسان هرگاه او به شکار می رفت در اطراف وی جمع بودند تا اگر شکاری را با گلوله زد برای وی کف بزنند و حمد وسوره بخوانند. یکبار اعلیحضرت بلدر چینی را روی درخت نشانه گرفتند و تیری انداختند اما تیر به بلدرچین نخورد و پرنده چند پر انداخت و پرید و رفت. چاپلوسان شروع کردند به دست زدن و تشویق شاهنشاه. ناصرالدین شاه که زبان تلخ و دریده  ای هم داشت می گوید "پدرسوخته ها، تیر که به پرنده نخورد. دیگر چه جای دست و تشویق؟". چاپلوسان گفتند: بله، صحیح می فرمائید، اما این بلدرچین با شنیدن تیر تفنگ اعلیحضرت دیگه آن بلدرچین اولیه نیست.". حالا این مجمع مصلحت هم دیگر آن مجمع مصلحت نیست و نمی شود.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: