www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا قوانین رانندگی شامل حال آنها نمی شود؟

موتور سواران تهران

بادپایانی بربال بی قانونی!

 
 
 
 

 

موتور سواران، یکه تازان خیابان های تهران هستند. هیچکس جلودار آنها نیست و هر تخلفی هم که بکنند از پیگرد معاف اند، مگر کسی را زیر بگیرند و یا خودشان بروند زیر اتومبیل.

بخش مهمی از این گردان سواره وابسته به نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی تهران است که ماموریت اجرا می کنند و به همین دلیل نیز موتورسواران تحت حمایت اند زیرا نمی توان مامور را از غیر مامور جدا کرد و به همین دلیل همه موتور سواران با هم حریم امن دارند!

در همین ارتباط علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس روز گذشته  به خبرگزاری ایلنا گفت:

رئیس وقت پلیس راهور در واکنش به پیگیری‌های مجلس برای رسیدگی به تخلفات موتورسواران گفت طرحی برای ساماندهی موتورسواران تهیه و درحال اجرا بود اما از نهادی دستور آمد به ‌خاطر این‌ که موتورسواران از اقشار مستضعف جامعه هستند رهایشان کنید.

با وجود پیگیری‌های متعدد به ‌دلیل عدم همکاری مدیران سابق شهرداری ما به جایی نرسیدیم.

فعلا موتورسواران تهران بدون رعایت قوانین در شهر تردد می‌کنند و در کمتر کلان‌شهری در سراسر دنیا چنین وضعی وجود دارد.

حتی بخش قابل ‌توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به تردد موتورهای بنزینی است و در تمام دنیا موتورهای برقی جایگزین موتورهای بنزینی شده‌اند.

شهرداری تهران، شورای شهر و همچنین دولت باید فکری اساسی برای حل این مشکلات بکنند. رعایت قوانین رانندگی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد موتور سواران باید جدی گرفته شود. این معنی ندارد که موتورسواران آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند و در پیاده‌روها تردد کنند، چراغ قرمز را رد کنند، از ورود ممنوع‌ها عبور کنند. متاسفانه قانون نانوشته‌ای وجود دارد که موتورسواران آزادند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مهر

 
 

اشتراک گذاری: