www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تا هفته آینده

ترامپ برگ تازه ای

علیه برجام رو خواهد کرد؟

 
 
 
 

 

شبکه خبری بولومبرگ: سه مقام دولت آمریکا گفته‌اند که رئیس‌جمهور در حال ارزیابی یک استراتژی جدید است تا هم‌زمان که توافق هسته‌ای را حفظ می‌کند با برنامه هسته‌ای این کشور مقابله کند و از کنگره بخواهد تا قانون نظارت بر پایبندی ایران به این توافق را سخت‌ تر کند.

هدف از این استراتژی که انتظار می‌رود هفته آینده اعلام شود، این است که یک جبهه متحد از دولت و کنگره به متحدان اروپایی ارائه شود. ترامپ  روز شنبه در یک مصاحبه در پاسخ به سوالی که تصمیمش در قبال توافق هسته‌ای چیست گفت که در حال حاضر آن را اعلام نمی‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین روز پنجشنبه در کاخ سفید پیش از دیدار با رهبران ارشد نظامی این کشور در جمع خبرنگاران گفت: ما باید به تهاجم ایران و جاه ‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور پایان دهیم. ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده است و شما به زودی از تصمیم درباره ایران مطلع خواهید شد. این در حالی است که متحدان آمریکا که طرف‌های این توافق هستند به علاوه چین و روسیه تاکید دارند که این توافق کارساز بوده است. آنها به گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره دارند که تایید می‌کند، ایران به تمام تعهداتش در توافق پایبند است.

اما این مساله ترامپ را متقاعد نکرده است. اگرچه رئیس‌ جمهور آمریکا تا کنون دو بار پایبندی ایران به توافق را مورد تایید قرار داده است، به طور مکرر نشان داده که قصد ندارد بار دیگر این پایبندی را تایید کند.

اگر ترامپ در 15 اکتبر پایبندی ایران را تایید نکند، سرنوشت توافق به کنگره سپرده خواهد شد که 60 روز فرصت خواهد داشت درباره وضع مجدد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرد.

استراتژی جدیدی که از سوی تیم امنیت ملی ترامپ ارائه شده است، از کنگره می‌خواهد تا اصلاحیه را به قانون بازبینی توافق هسته‌ای با ایران اضافه کند. یکی از تغییرات احتمالی این است که کنگره ملزم می‌شود هر چند وقت یک بار تایید کند که ایران کماکان یک سال تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مهر

 
 

اشتراک گذاری: