منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

 

دیزی آبگوشت و چلوکباب کوبیده متداول ترین غذای ظهر برای کسانی بود و هنوز هم تا حدودی زیادی هست که ناهار را بیرون از خانه می خورند. بویژه مغازه داران و ویژه تر از آن بازار تهران که 5 دقیقه هم تعطیل نمی کنند تا از کاسبی و رقابت با دیگران نیفتند. نماز ظهر را هم خوانده و نخوانده مهر را به جیب گذاشته و کاسبی را از سر می گیرند. از قدیم همینگونه بوده و هنوز هم همینگونه است. صحبت "ناهار بازار" و چلوکباب کوبیده بود که در گذشته ارزان ترین غذای بیرون از خانه بود. یک سیخ کباب کوبیده با کمی برنج و دو عدد گوچه کبابی کنارش. حالا این غذا در رستوران هار تهران 4500 تا 5000 تومان است. البته دو سیخ کوبیده و یک سیخ گوجه. در چلوکبابی های بازار تهران هم با همان یک سیخ کوبیده و دو عدد گوجه 15 تا 20 هزار تومان.

گوشت کیلویی 35 هزار تومانی و برنج 6 هزار تومانی و پیاز 2 هزار تومانی دست به دست هم داده و میشود چلوکبابی بازار. البته گوشت که چه عرض کنیم، بیشتر پیه و چربی است و کمی هم گوشتی که از لای دنده ها در می آورند.

این چلوکباب را یکوقت با حساب چلوکباب سلطانی با یک سیخ کوبیده اضافه به همراه موسیر و ماست و زرده تخم مرغ که همه با آن آشنا هستیم قاطی نکنید!

 

 

 

رکورد شکنی درآمدهای گمرکی

http://www.asriran.com/fa/news/566274/

رونمایی از خودروی مفهومی یاماها

http://www.baharnews.ir/news/138309/

معروفترین غذای ایرانی چند؟

http://www.baharnews.ir/news/138310

به تهران مهاجرت نکنید، ظرفیت تکمیل است

http://www.entekhab.ir/fa/news/371042

اجاره بهای خانه نقلی در تهران

http://aftabnews.ir/fa/news/482687/

قراردادهای پس از برجام

http://aftabnews.ir/fa/news/482643/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: