www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین

افزایش قدرت نظامی

همزمان با دفاع از صلح

خبر گزاری تاس- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

تلویزیون روسیه 24 همراه با یک گزارش تصویری خبر از آغاز کنگره حزب کمونیست چین (18 اکتبر) داد. کنگره در پکن و با شرکت 2هزار و 280 نماینده  از سازمان های حزبی آغاز به کار کرد. این کنگره 7 روز ادامه خواهد داشت.

"شی جین پینگ" رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین در سخنرانی افتتاحیه گفت:

امواج اتقلاب کبیر سوسیالیستی روسیه علم مارکسیسم- لنینیسم را به چین رساند و سر فصل زندگی جدیدی را برای مردم ما رقم زد. این تحول راه و روش دستیابی به استقلال ملی، آزادی، رفاه و خوشبختی اجتماعی را پیش پای مردم چین قرار داد. مارکسیسم- لنینیسم به ما آموخت تا راه سوسیالیسم را با ویژگی های کشور چین پیگیری کنیم. تئوری مارکسیسم- لنینیسم چراغ راهنمایی بود تا کشور کثیرالمله ما بتواند به وحدت همه جانبه سیاسی – اجتماعی خلق های مختلف دست یابد.

رهبر چین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که با وجود بغرنجی های شرایط جهانی و داخلی، ما توانسته ایم از همه فرصت ها برای تدوین و اجرای یک استراتژی متناسب جهت پیشرفت و توسعه استفاده کنیم. هر چند چالش ها بسیار جدی هستند اما چشم انداز برای ما روشن است. ما راه اصلاحات و سرمایه گذاری های خارجی را همچنان توسعه خواهیم داد. جمهوری خلق چین بنا بر آن دارد تا با تقویت ارتش آزادیبخش خلق چین قدرت دفاعی خود را ارتقا داده و ظرفیت های دفاعی کشور را بالا ببرد. اما این به آن معنا نیست که ما اعتقاد به حل مشکلات از طریق گفتگو نباشیم.

 چین سعی خواهد کرد تا سال 2035 به قدرت دفاعی پیشرفته و مدرن دست یابد و تا نیمه قرن جاری در ردیف یکی از قدرتمند ترین نیروهای مسلح جهان قرار گیرد. قطعا قدرت دفاعی جمهوری خلق چین برای تعرض به دیگر کشور ها نخواهد بلکه نیرویی خواهد بود تا ضمانتی برای صلح جهانی باشد.

رئیس جمهور و رهبر حزب کمونیست چین تایوان را جزیی از خاک چین دانست و تاکید کرد که پکن تلاش نیروهایی که خواهان تغییرات سیاسی در تایوان هستند و می کوشند تجزیه طلب ها را محدود کنند تقویت می کند.

بر اساس گزارش خبرنگاران حاضر در کنگره سخنرانی رهبر حزب کمونیست سه ساعت و نیم ادامه داشت و بیشترین تاکید سخنران روی مبارزه با فساد، کلیه جهات سیاسی و اجتماعی بهبود شرایط زندگی شهروندان این کشور و رشد اقتصادی چین بود.

در ادامه کار کنگره، اعضای رهبری حزب کمونیست برنامه پنج ساله حزب را برای اجرا در سراسر کشور ارائه دادند. در روند کار کنگره، روسای هیات های نمایندگی مختلف کشور، هر کدام گزارش سازمان های حزبی خود را قرائت کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: