www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

داعش را امریکا

اینگونه از آستین خود در آورد!

 
 
 
 

با کشته شدن وزیر جنگ داعش در جنگهای سوریه، اطلاعات تازه ای درباره شکل گیری داعش انتشار یافته است. از جمله مجله آلمانی اشپیگل نوشت:

«داعش» در درون زندان‌های ابوغُرَیب (واقع در ۳۲ کیلومتری غرب بغداد) و بوکا (واقع در شهر ام‌ القصر بصره در کنار خلیج فارس) شکل گرفت؛ یعنی دو زندانی که، پس از حمله نظامی آمریکا و بریتانیا و متحدان‌شان و سقوط حکومت صدام در ماه مه سال ۲۰۰۳ (اردیبهشت ۱۳۸۲) شکل گرفت و آمریکائیان قریب به هفت سال حدود ۳۵ هزار زندانی بعثی را در آنها نگهداری کردند. در این دو زندان سرویس‌های اطلاعاتی غرب تعدادی از زندانیان را که بیشتر افسران اطلاعاتی سابق رژیم صدام بودند، برگزیدند و آموزش دادند. یکی از زندانیان بوکا بنام ابراهیم عواد البَدری السامرایی نیز شناسایی و آموزش داده شد. ابراهیم بدری سامرایی، که فارغ‌التحصیل علوم اسلامی از دانشگاه بغداد بود، یک دهه بعد با نام «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش شد و شهرت جهانی یافت

یکی از خوانندگان پیک نت نیز بنام "آذر بیان" نیز در پیامی اطلاعات زیر را در اختیار ما گذاشت:

"حلیموف وزیر جنگ داعش که در سوریه کشته شد، از نظامیان سابق عملیات ویژه تاجیک بود که پیشتر فرماندهی عملیات ویژه پلیس را در وزارت کشور تاجیکستان بر عهده داشت. پیشتر در ماه اوت وزارت امور خارجه آمریکا به ازای هر اطلاعاتی که منجر به شناسایی بازداشت یا محاکمه حلیموف شود، بیش از سه میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود.

این در حالیست که پیش از اضافه شدن نام حلیموف در فهرست سیاه تروریستهای تحت تعقیب از سوی آمریکا، وی در پایگاه های آموزش نظامی آمریکا در حال سپری کردن دوره های آموزشی گسترده بود. گفته می شود حلیموف در سال 2002 در پایگاه نظامی باتون روژ در لوئیزیانا در کنار نیروهای ویژه آمریکایی تعلیم دیده است. وی در سال 2008 نیز برای سپری کردن یک دوره آموزشی ویژه دیگر به این پایگاه بازگشت و طی سالهای 2003 تا 2008 در پایگاه نظامی بلک واتر آمریکا نیز آموزش دیده بود. حلیموف در آوریل سال 2015 در تاجیکستان ناپدید شد و بعدها در یوتیوب اعلام کرد به صفوف داعش پیوسته است." (از خواننده پیک نت که امیدوارم نام ایشان را از لاتین به فارسی دقیق متوجه شده باشیم تشکر می کنیم.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: