منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

  

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

عکس کارمند زن مخابرات آذربایجان غربی که در اعتراض به اخراج کارمندان مخابرات منطقه به بهانه تعدیل نیروی کار وسیعا در فضای مجازی منتشر شد.این عادت ما ایرانی ها شده که فورا یک خبر و یا عکسی را کپی کرده و منتشر می کنیم یا بقول خودمان "شر" می کنیم و باصطلاح خبر رسانی می کنیم اما عادت نداریم ادامه خبر را پیگیری کنیم و یا اندکی تحقیق کنیم و خبر را کامل کرده و یا شرح عکس را دقیق تر بنویسیم. اگر در ابتدا دقیق نوشته نشده است. عکس این خانم از نمونه های این باصطلاح "شر" کردن ها و خبر رسانی های سهل الوصول است! حتی پیچیده نویسی خبرگزاری ها که معمولا بولتن های ادارات و وزارتخانه ها را با نثر اداری و نظامی منتشر می کنند و خودمان هم به درستی متوجه آن نشده ایم سعی نمی کنیم ابتدا خود درک کنیم و سپس دقیق آن را بنویسیم.

اصل ماجرا همان است که در یک خط و نیمه اول نوشتیم. مخابرات خصوصی شده و دیگر دولتی نیست و آن را هم سپاه با واسطه شرکت هايی که سر نخ آنها در دستش است خریده است. حالا این شرکت خصوصی می خواهد تعدیل نیرو کند تا بر سودش بیافزاید و یا به ادعای خودشان بحران مالی شان را حل کند. اعتراض آن خانم اخراجی که پشت در اداره مخابرات منطقه روی زمین میز کارش سفره کرده به همین تعدیل نیروی کار است.

در ادامه این خبر، این نظر و دستور وزیر جوان ارتباطات که انواع پیشگويي ها و باصطلاح افشاگری ها را در باره او، پیش از گرفتن رای از مجلس کرده بودند جالب است:

جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار همین عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این تصویر را دیروز در میانه شلوغی کار دیدم. زیرنویس عکس حاکی از این بود که با کارمند معترضی در مخابرات آذربایجان غربی برخورد شده و میز و صندلی وی جمع آوری شده است.  اخباری به من دادند که تقاضاهای این گروه قابل اجابت نیست و خارج از قواعد فعلی مخابرات ایران است. موضوع را در همان شلوغی برای مدیرعامل مخابرات ایران ارسال کردم و خواستم سریع پیگیری کنند.

بخش بزرگی از توان ارتباطات کشور به سرمایه انسانی است مخابرات ایران شاید در ظاهر با مشکل های مالی مواجه باشد اما همواره حفظ کرامت انسانی بر ما واجب است. امیدوارم بزودی جای این اشک و تلخی، لبخند و شادی بر لبان این خواهر آذری ام نقش ببندد.

 

سهم زنان از کرسی های مجلس!

http://khordadnews.ir/fa/news/237204

دیدار فرمانده ارتش با وزیر دفاع و فرمانده هوا فضا http://khordadnews.ir/fa/news/237139/

جهانگیری: برخی جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند

http://etedaal.ir/fa/news/183684

سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی

http://khordadnews.ir/fa/news/237176/

نقدی بر سخنان کدخدایی درباره صلاحیت حسن خمینی

http://khordadnews.ir/fa/news/237120

وزیر کشور: به منتقدان حق می‌دهم

http://fararu.com/fa/news/329356

بازار داغ پیراهن‌ مشکی در آستانه محرم!

http://khordadnews.ir/fa/news/237146

واکنش تلویزیون به ممنوع‌التصویری‌ها

http://fararu.com/fa/news/329311

مخابرات وانتشار یک عکس در فضای مجازی +تصویر

http://khordadnews.ir/fa/news/237203


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: