www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عقب نشینی خاتم الانبیاء

"سپاه" دست و پایش را

در میدان اقتصادی جمع کرده؟

 
 
 
 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است دولت در چهار سال گذشته کمک های موثری در حوزه دفاعی، بویژه به سپاه داشته است. اکنون مسائل مربوط به پیمانکاری بین دولت و سپاه تا حدودی حل شده و قرارگاه خاتم الانبیاء در مواردی که در توان پیمانکاران داخلی است، دیگر وارد نمی‌شود. در این چهار سال موضوعاتی در زمینه نرخ گذاری، ورود به عرصه پیمانکاری و شرکت های وابسته به سپاه وجود داشت که حل شده است. اکنون در اموری که بخش خصوصی نمی‌تواند شرکت کند،‌ قرارگاه ورود می کند و دیگر در هر کاری وارد نمی ‌شود. مثلا در قراردهای ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومانی و در مواردی که در توان پیمانکاران داخلی است.

موفقیت‌ها و مقاومت‌های سنگین در بیرون از کشور نتیجه همگرایی‌های داخلی (دولت و سپاه و ارتش) است. نباید دو طرف کاری کنند که این نتیجه هدر برود. دولت یازدهم در میان دولت‌های پیشین بیشترین کمک را به بخش دفاعی داشته است. حمایت‌های مالی از طرف دولت نسبت به کلیت بخش دفاعی و به خصوص سپاه همواره وجود داشته و عدد و رقم بودجه‌ای هم این را نشان می‌دهد،‌ البته شرایط کشور هم شرایط خاصی است و این اتفاق باید بیفتد. 

در چهار سالی که من با دولت یازدهم در بخش تنظیم بودجه کار کردم، شاهد این بودم که دولت برای تقویت بنیه دفاعی کاملا همکاری کرده،‌ در حالی که در مورد افزایش اعتبار در حوزه‌های دیگر به دلیل محدودیت منابع، بعضا مقاومت‌هایی داشت، اما در حوزه دفاعی کوچکترین مقاومتی از سوی دولت نبود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: