www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله "شیرینه هانتر"

جنگ طلبان ایران و امریکا

باید در انزوا قرار بگیرند!

 
 
 
 

 

"شیرینه هانتر" تحلیلگر تبریزی الاصل مسائل ایران و خاورمیانه که مقیم امریکاست و از ابتدای انقلاب 57  پیوسته رویدادهای ایران را تحلیل و تفسیر کرده و بصورت مقاله منتشر ساخته، در تازه ترین تحلیل خود که پس از تحریم های جدید امریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی نوشته و منتشر کرده، می نویسد:

 

«ایران باید از هر گونه پاسخ تلافی جویانه به تحریکات آمریکا پرهیز کند. اصولگرایان در ایران فشار زیادی به روحانی وارد خواهند کرد تا دست به اقداماتی تلافی جویانه علیه ایالات متحده بزند، اما چنین اقداماتی به احتمال زیاد به ایران بیش از آمریکا صدمه خواهد زد. در حقیقت، چنین اقداماتی باعث قدرتمند تر شدن مواضع گروهای ضد ایرانی در نهادها و حلقه های سیاسی آمریکا می شود و به طور بالقوه اقدام نظامی علیه ایران را تسریع می کند. نیاز به گفتن نیست که در صورت وقوع حمله نظامی هزینه های مادی و انسانی برای ایران بسیار بیشتر از هزینه های تحریم خواهد بود. در این شرایط رهبری ایران می بایست در مقابل مواضعی که خواستار خروج از برجام یا حتی تلافی جویی های نمادین علیه آمریکا هستند مقاومت کند. البته با توجه به صف بندی سیاسی در ایران این کار آسانی نخواهد بود اما تنها گزینه خرمندانه و امن برای کشور همین خودداری از تلافی جوئی است.

به طور قطع اگر دولت ترامپ و جنگ طلبان در آمریکا عزم خود را جزم کرده باشند که جنگی علیه ایران راه بیندازند، احتیاط ایران برای منصرف کردن آنها کافی نخواهد بود اما کار را برای دولت آمریکا در چنین مسیری دشوار می کند. برای مثال اگر ایران احتیاط و خویشتن داری از خود نشان دهد کشورهای اروپایی و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از اقدام نظامی امریکا اکراه خواهند داشت.

ایران به غیر از اینکه باید احتیاط پیشه کند می بایست سعی کند تا اگر آمریکایی ها علاقه ای نشان دادند با این کشور کانال های ارتباطی برقرار کند، رد نکند. چنان که اکنون نیز برخی ها ادعا می کنند عمان (پادشاه این کشور) همین حالا پیغام میان دو کشور رد و بدل می کند. اگر این اخبار حقیقت داشته باشد، عمان مثل همیشه میانجی ارزشمندی خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: