www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با فائزه هاشمی

ابهامات در باره

مرگ هاشمی همچنان وجود دارد

 
 
 
 

روزنامه خرداد با فائزه هاشمی مصاحبه ای پیرامون مسائل روز ایران و همچنین رویدادهای پس از فوت هاشمی رفسنجانی کرده که خلاصه ای از آن را میخوانید:

-اوضاع بعد از فوت پدر چگونه پیش می‌رود؟

فائزه: مردم فکر می‌کنند بعداز فوت پدر، همه با ما خوب و مهربان هستند ولی این‌گونه نیست. چهار نفر از خانواده ممنوع‌الخروج شده اند. این‌روزها برای من بیشتر از فیش آب، برق و تلفن، احضاریه آمده است ولی وقتی مراجعه می کنم می‌گویند اشتباه شده است. حتی به خانه ما در خارج از تهران تحت عنوان آنكه به دنبال اتباع بیگانه‌ می‌گردیم، حمله کردند.

- دلیل این اتفاق چیست؟

فائزه: یک نهاد امنیتی از من گزارشی به دادستانی فرستاده است که فائزه در دادگاه‌هایش شرکت نمی‌کند یا می‌گویند من با برخی سفرای كشورهای اروپایی ملاقات می‌كنم. گویی واهمه وجود دارد كه ما از كشور برویم و متاسفانه چنین شایعاتی از ابتدای انقلاب به وجود آمده است. البته متاسفانه نمی‌دانم به چه علت پسرم را نیز ممنوع الخروج کرده اند که جای تعجب دارد!

- شایعه‌سازی‌ها چه هدفی را دنبال می‌كند؟

فائزه: شاید من یک پروژه باشم. اول شایعات را می سازند و سپس بهره برداری می کنند! به عبارتی من یک سوژه امنیتی هستم. مانند داستان ملانصرالدین است كه به دروغ شایعه می‌کند نذری می‌دهند و می‌بیند که مردم می روند و سپس خودش می گوید نکند راست باشد و به همین دلیل به دنبال مردم می دود!

- محسن در شورای شهر تهران با رای اول تهران. چه توصیه ای به منتخبان شورای شهر پنجم دارید؟

فائزه: نباید اتفاقات شورای شهر اول تکرار شود. این دوستان، افراد متخصصی هستند و کسی نیز نمی‌تواند موضوعی را به شورا تحمیل کند. ما شهرداری می‌خواهیم که در آینده، کسی صد رحمت به قالیباف نگوید.

-  شما دوست دارید که برادرتان شهردار شود؟

فائزه: من احساس می کنم که مردم یک میلیون و هشتصد هزار رای دادند که محسن شهردار شود چرا که محسن نحوه تعامل با قدرت و پیدا و پنهان آن را می داند و مهم‌تر اینکه می‌داند باید با چه سرعتی شتاب گرفت.  (این مصاحبه قبل از انتخاب شهردار تهران "نجفی" انجام شده است.)

- با فوت پدر و شایعاتی که در خصوص آن به وجود آمد کنار آمدید؟

فائزه: روزگار است و هر آمدنی، رفتنی دارد. فوت بابا به‌ حدی ناگهانی بود که ناخودآگاه با توجه به جایگاه ایشان، ابهاماتی را نه تنها برای جامعه بلکه برای فرزندان نیز به وجود می آورد. امروز شورای امنیت یک اقداماتی کرده ولی نتیجه خاصی برای خانواده محرز نشده است و البته ابهام وجود دارد.

- راه ایجاد یک فضای ایمن در جامعه چیست؟

فائزه: حل این مشكلات بحث‌های کارشناسی فراوانی می‌طلبد؛ برای مثال در انگلیس، قانونی برای فرادستان تعیین کردند و گفتند ابتدا حاکمان باید قانون را رعایت کنند. خوشبختانه با وجود شبکه های مجازی و...آگاهی مردم خوب پیشرفت کرده است و همین واقعیت باعث خواهد شد حق و حقوق خود و دیگران را بهتر درک کنند و بدانند که برای زیستی متعالی در جامعه احتیاج دارند که حقوق شهروندی را بدانند.

- نبود وزیر زن در کابینه دولت دوازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

فائزه: به غیر از وزارت، بسیاری از سمت‌ها وجود دارد که بانوان می‌توانند داشته باشند. در دنیای امروز نمی توانیم بگوییم وزیر زن داشتن نوآوری است. برای ما آبروریزی است كه در افغانستان و‌...وزیر زن دارند و ما نداریم. روحانی این فقدان را باید در پست‌های مدیریت بالا جبران کند.برای مثال در معاون وزیر، استاندار، فرمانداری، رییس دانشگاه و ... می تواند از وجود بانوان استفاده کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: