www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حکومت باید به خود نگاه کند!

ریشه های خشونت

جاری در ایران در کجاست؟

 
 
 
 
 

 

غرق شدن در خواب غفلت، بد تر از خود غفلت است و این همان وضعی است که درباره بسیاری از مسائل اجتماعی در جمهوری اسلامی وجود دارد. یا خود را به نادانی می زنند، یا دروغ می گویند و یا نادانند و مردم راهم نادان تصور می کنند.

استان کهکیلویه در صدر فهرست خشونت در ایران قرار گرفته  است و حالا بخوانید که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان چه می گوید:

"با الفاظ نمی شود بازی کرد و بایستی واقعیات را گفت. راهها هنوز بسته نشده و برخی راهها باز است." او از این همه قتل و خودکشی در استان چیزی نمی گوید زیرا نمی خواهد دلائل آن را بگوید. حتی یک جمله درباره دلائل رشد خشونت در کشور نمی گوید و تنها اشاره ای کوتاه به افزایش کودکان کار در استان می کند. حالا از گزارش روز گذشته خبرگزاری ایسنا درباره خشونت و نقل قول یک باصطلاح کارشناس را بخوانید: "رسانه‌های اجتماعی جوانان را به رفتارهای خشن ترغیب می کنند. شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام از محرک‌های جرائم خشن هستند." این اظهار فضل های کارشناسانه در حالی در رسانه های داخلی منتشر می شود که در همین رسانه ها از قول امام جمعه کرج مردم می خوانند که "قلم پای آنها که به عیادت کروبی رفتند اگر به کرج برسد را می شکنیم" که البته این تنها یک نمونه از دهها نمونه حکومتی است. خشونت جاری درکشور محصول فقر و بیکاری و فساد در قوه قضائیه و نیروی انتظامی و خطبه های تهدید به خشونت حکومتی است. وقتی امام جمعه تهران (جنتی) در نماز جمعه تهران می گوید و سخنانش چند بار از سیما پخش می شود که قاضی خوب نداریم والا چند ده نفر را می گذاشت سینه دیوار و مشکل انتخابات 88 حل می شد، خشونت در عمق جامعه تشویق و تشدید نمی شود؟ وقتی حکومت به زور سلاح و قدرت نظامی و امنیتی هر کار بخواهد با مردم می کند، مردم نیز به هر سلاحی متوسل می شوند تا با هم حرف بزنند! ریشه خشونت اینجاست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: