www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر رئیس ستاد مشترک ایران به ترکیه

مخالفت مشترک ایران و ترکیه

با همه پرسی کردستان عراق

 
 
 
 

 

در آستانه همه پرسی استقلال کردستان عراق که دولت های ایران و عراق و  ترکیه بشدت با آن مخالفند، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی "سرلشگر باقری" به ترکیه سفر کرد و پس از مقالات با مقامات نظامی این کشور، با رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کرد. از آنجا که پیش از همه پرسی اعلام شده در کردستان عراق (اول مهرماه) ارودغان رئیس جمهور ترکیه به ایران سفر خواهد کرد (20 شهریور) این بیم وجود دارد که دو کشور بصورت نظامی علیه همه پرسی در کردستان عراق وارد عمل شوند و ایران عملا یک درگیری تازه نظامی را نیز آغاز کند.

خبرگزاری های داخلی که به سپاه پاسداران نزدیک هستند – مانند خبرگزاری مهر- با آب و تاب سفر باقری به ترکیه و ملاقاتش با اردوغان را پوشش دادند و نوشتند که باقری در این سفر و دیدار همه پرسی درکردستان عراق را مخل امنیت منطقه اعلام داشت و مقامات ترکیه نیز آن را تائید کردند. آنها تاکید کردند که همه پرسی کردستان عراق موجب تشدید مخاصمات در عراق خواهد شد و امنیت ترکیه و ایران را به مخاطره خواهد انداخت.

همین خبرگزاری ها به نقل از باقری نوشتند که دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه ها بویژه همکاری های نظامی و دفاعی هستند.

درباره دیوار مرزی که ترکیه در مرزهای مشترک ایران و ترکیه سرگرم ساختن آن است نیز از قول باقری نوشتند که ایران تلاش های ترکیه برای تامین امنیت مرزی را تائید می کند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: