www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تقاضای خاتمی بنام ملت و آزادگان جنگ

کلید درهای حصر

دست رهبر ج.اسلامی است!

 
 
 
 

 

محمد خاتمی روز گذشته در دیدار با شماری از "آزادگان جنگ با عراق" که میرحسین موسوی را از جبهه های جنگ می شناسند، طی طرح ضرورت پایان حصر و در خواست آن از شخص رهبر  جمهوری اسلامی عملا بیان کرد که کلید باز شدن درهای حصر در اختیار وی است و نه هیچ مقامی در جمهوری اسلامی.

چند جمله از سخن او سپس در توئیتر وی نیز منتشر شد. متن سخن خاتمی چنین است:

« من شخصا هیچ تقاضایی از هیچ کس و هیچ جا نداشته ام؛ هرچند تمناهایی داشتم و دارم و آن، حفظ و پایداری ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از آنها و حفظ و تقویت حاصل انقلاب اسلامی، یعنی جمهوری اسلامی و پافشاری‌بر حق و حرمت مردم، دفاع از حقوق آنان، دفاع از آزادی‌های اساسی و حقوق‌شهروندی است. همچنین امنیت و ثبات و پیشرفت در داخل و عزت و اقتدار در عرصه بین‌المللی تمنای من بوده و هست؛ اما هیچگاه تقاضایی نداشتم و امروز می‌خواهم به استناد مطالب و خواسته های شما و به نام و اسم شما تقاضایی را از مقام معظم رهبری مطرح کنم و آن این که دستور بفرمایند مساله حصر حل شود دستگاههایی که مسؤول هستند، نمی خواهند یا نمی توانند مسأله حصر را حل کنند و با عنایت ایشان است که این مسأله حل خواهد شد و این به نفع نظام و نشانه امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. آنچه مطرح کردم تقاضای آزادگان، ایثارگران و بسیاری از اقشار مردم از علما و دانشمندان گرفته تا فرهنگیان و دانشجویان و مردمی است که به نحوی این خواست را مطرح کرده اند و معتقدم دستور رهبری می تواند این مشکل را حل کند.

همینجا از اقدام اخیر رئیس جمهور تشکر می کنم که دستور دادند تا حصر در حصر بشکند و فقط حصر بماند؛ یعنی نیروهایی که حصری مضاعف برای آقای کروبی ایجاد کرده بودند و احیانا برای آقای موسوی ایجاد کرده اند، برداشته شود. (بیرون رفتن ماموران امنیتی در داخل خانه)

 شاید باید این دستور زودتر از این داده می شد و الحمدالله که قول دادند کار انجام شود.
امیدواریم رئیس جمهور طبق وعده ها و قولهایی که به مردم دادند و تقاضاهایی که از مردم شنیده اند، این خواسته (پایان حصر) را جدی تر بگیرند و با هماهنگی رهبری و با رعایت دغدغه های رهبری درباره این مسئله، بکوشند حصر حل شود و گذر از فضای امنیتی به فضای باز و سالم سیاسی آسان‌تر شود. من هیچگاه شخصا تقاضایی نداشته ام و اگر چیزی بخواهم فقط از خدا می خواهم اما فکر می کنم این یک تقاضای عام است و از زبان آزادگان بیان میکنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: