www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علاء الدین بروجردی

منتظر گام های عربستان

برای گفتگوهای دوجانبه ایم

 
 
 
 

کلید باز شدن درهای گفتگو و حل مناسبت تیره کنونی با عربستان در دست مقامات آن کشور است. از آغاز کار دولت روحانی ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم به عربستان داد اما با تغییر ساختار سیاسی حاکم بر عربستان عملا آن‌ها به یک جمعبندی اشتباه دیگری رسیدند.

این بخشی از سخنان علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس است بدلیل حضور 38 ساله اش در ساختار سیاسی وامنیتی جمهوری اسلامی باید روی حرف های او حساب کرد.

بروجردی که در جریان سفر به نیشابور با خبرنگاران سخن می گفت افزود:

عربستان سعی می کند روی شکست‌های اخیرش در منطقه سرپوش بگذارد.  تصور می کنند با استفاده از درآمدهای کلان پول نفت و خرید ده‌ها میلیاردی سلاح از آمریکا می توانند از بحران داخلی خود عبور کنند.

برکناری ولیعهد یک امر طبیعی نبود و در خود هیات حاکمه نارضایتی متعدد ایجاد کرد، یک آتش زیر خاکستر در آن جا به طور محسوس وجود دارد . فکر می‌کردند قطر دو روزه تسلیم می‌شود در حالی که قطر یک کشور مستقل در منطقه است و ما هم به عنوان سیاست کلان‌مان که داشتن رابطه خوب با همسایگان است برای تامین نیازهای قطر اعلام آمادگی کردیم.

از بروجردی در باره مداحی های روز قدس و توهین به روحانی سئوال کردند که گفت:

خطا و خلاف قانون بود، خود بنده با صراحت اعلام کردم این حرکت یک حرکت ضد انقلابی است. تقویت بنیه موشکی ایران ادامه خواهد یافت. و آنچه که مربوط به برجام است باید بگویم که این تصمیم ملی بود و شورای عالی امنیت ملی نیز آن را تایید کرده بودند و مجلس نیز تسهیل کرد و در نقطه مقابل هم 6 کشور امضا کننده این سند مهم بین المللی هستند، از این 6 کشور یک کشور که آمریکاست و بر خلاف هنجارهای بین المللی، توافق‌ها و اصول حاکم بر عرصه روابط بین الملل عمل می‌کند، نقض کننده است. ما و به خصوص وزارت امور خارجه باید تلاش کنیم که با متخلف برخورد شود و مقابله صورت بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 تیر

 
 

اشتراک گذاری: