www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با مجید انصاری

شکایت دولت از تخلفات

نیروهای نظامی درانتخابات

 
 
 
 

مجید انصاری، کمتر از اسحاق جهانگیری و اکبر ترکان در جریان بحران اقتصادی و چپاول های دوران احمدی نژاد نیست، گرچه کمتر سخن می گوید. او را یکی از روحانیون متخصص اقتصادی می دانند که عضو مجمع روحانیون مبارز است. همان مجمعی که در زمان آیت الله خمینی و با موافقت او از جامعه روحانیت جدا شد تا روحانیون خط امامی را سازماندهی کند.

او که اکنون معاون حقوقی رئیس جمهوری است در گفت و گو با خبرآنلاین درباره شکایت های انتخاباتی گفته است:

تعداد معدودی از استانداران، فرمانداران و بخشداران درباره مسائل انتخابات به دستگاه قضایی احضارشدند، دفاع و صحبت کردند، بعضی موارد منع تعقیب خورد و بعضی موارد نیز در دست رسیدگی است.  ما خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی با مجموعه شکایات ها و از جمله شکایت دولت از تخلفات رسانه ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات اخیر هستیم که شکایت های آن توسط دولت در اختیار قوه قضائیه گذاشته شده است.

مجموعه تخلفات انتخاباتی در قالب شکایت ستاد کاندیداها و ستاد وزارت کشور هم وجود دارد و بعضی هم جنبه جرم عمومی دارد. مثل استفاده از اموال عمومی توسط برخی نهادها و ارگان ها یا دخالت در انتخابات له یا علیه نامزدها از سوی اشخاص یا دستگاه هایی که برای ورود به این حوزه ممنوع بودند.

مجموعه این شکايت‌ها از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور به شورای نگهبان و دستگاه قضایی فرستاده شده است. در حال پیگیری هستیم که قوه قضاييه به اين موارد رسیدگی دقیق بکند. باید به مجموعه اين تخلفات رسیدگی شود. گرچه تخلفات در روند انتخابات تأثیری نداشت.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 تیر

 
 

اشتراک گذاری: