www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی جهانگیری

ویتنام ویران به پا خاست

چرا نمی گذارید ایران برخیزد؟

 
 
 
 

 

در مراسم افتتاح موزه بانک ملی اسحاق جهانگیری فرصت را از دست نداد و به مخالفان قرار داد توتال پاسخی داد که خواندنی است. او گفت:

این روزها که قرارداد توتال امضا شده, من فکر کردم هرکس به ایران علاقه مند باشد باید از آن خوشحال شود, اما انسان متحیر می ماند که یک عده به هم می ریزند که چرا این قرارداد بسته شده .

شما با یک دولت یا یک فرد مخالف هستید، اما باید بدانید این کارها در جهت زندگی ملت و توسعه ایران است. در زمینه نفتی باید ٢٠٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود و این قرارداد تنها پنج میلیارد از آن است، آن هم با وجود اینکه آمریکا تهدید کرده که کسی حق ندارد بیش از مبلغ خاصی در ایران سرمایه گذاری کند. چنین قراردادی یعنی شکست آمریکایی ها و شکست تحریم هایی که بموجب آن می خواهند پول به سمت ایران نیاید.

من مطالعه ای داشتم که چه شد کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین که هم زمان با ما راه توسعه را در پیش گرفتند توانستند در کار خود موفق شوند. مهم ترین نتیجه ای که گرفتم این بود که آنها سیاست های کلی ای را که گذاشته بودند تغییر ندادند.؛ یعنی دولت ها حتی با کودتا تغییر می کردند، ولی سیاست های توسعه کشور تغییر نمی کرد، اما در اینجا ما تا اختلاف نظر پیدا می کنیم، فکر می کنیم وقت انتقام گرفتن از یکدیگر است و باید مشکل ایجاد کنیم.

امروز خبری درباره صادرات ویتنام شنیده ام و با خود گفتم این کشور چه داستان هایی برایش گفته می شد و بعد از جنگ چقدر ویران شده، اما امروز توانسته بیش از ١٥٠ میلیارد دلار صادرات داشته باشد، اما ایران که از دهه ٤٠ وارد اقتصاد صنعتی شد، باز هم می بینیم که بخش عمده صادراتش کالاهای نفتی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: