www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک نقش در دو

رنگ سیاه و سفید عمامه!

 
 
 
 

مرتضی آقا تهرانی خیلی شبیه "امامی" امام جمعه تهران در زمان شاه است. خوش لباس و معطر، خوش صورت و خوش پوش. اگر سید بود و عمامه اش سیاه، آنوقت با یکدیگر "مو" نمی زدند. امامی دکترای حقوق داشت و استاد دانشگاه تهران هم بود و هر وقت شاه می خواست سفر برود برایش قران می گرفت تا از زیر آن عبور کند. می گفتند نخست وزیر ساز است و پل پیوند دربار با بیت آیت الله های بزرگ در قم و اصفهان و مشهد. آن امام جمعه زبان فرانسه را مثل بلبل صحبت می کرد و انگلیسی هم خوب میدانست. خوش بوترین ادوکلن فرانسه را به ریش می زد. این یکی انگلیسی با لهجه امریکائی حرف می زند و عربی هم میداند. بوی گلاب هم شاید بدهد. آقا تهرانی هم نظر کرده رهبر است. اصلا معلوم نیست چگونه سر از امریکا در آورد و چرا پس از تحصیل در امریکا به ایران و تهران بازگشت و یکراست رفت به مجلس و شد نماینده. کمی که آب ها از آسیاب ها افتاد معلوم شد دست راست مصباح یزدی است و یک جبهه هم ابتدا در مجلس و سپس خارج از مجلس درست کرد بنام "جبهه پایداری" که زعامت و پدرخواندگی اش با مصباح یزدی بود و دبیرکلی اش با ایشان. آقا مرتضی تهرانی، گروه ضربت مداحان را هم زیر پر و بالش دارد و  آنقدر سیاست دارد که بداند چه وقت باید وارد گود شود. مثلا درانتخابات اخیر که سردار ذوالقدر جلو افتاد و جبهه مردمی نیروهای انقلاب "جمنا" را سر هم بندی کرد، دور ایستاد و منتظر نتیجه و سرنوشت قالیباف و رئیسی ماند. خوب میدانست که آنها هیچکدام رئیس جمهور نخواهند شد. نه این که نخواهد خودش رئیس جمهور شود، حتما یکی از گزینه های انگلیسی زبان ریاست جمهوری است، اگر عمر مصباح یزدی و احمد جنتی و شیخ محمد یزدی قد بدهد و دستشان همچنان پشت او بماند. در بیت رهبری هم در به همین پاشنه ای که هست بچرخد.

آقا تهرانی که در انتخابات مجلس نهم نفر اول شده و در صف نخست وارد مجلس شده بود در انتخابات مجلس دهم به آخر صف هم نرسید و پشت در مجلس ماند. البته این پایان ماموریت و نقش آفرینی امثال او نیست. با این مقدمه می خواهیم توصیه کنیم مصاحبه روزنامه خرداد با این رهبر از امریکا بازگشته جبهه پایداری به زعامت مصباح یزدی را بخوانید. آدم از امریکا وقتی با این نظرات باز می گردد نباید به بازگشت و نقش آفرینی اش مشکوک بود؟

«من اصلا اصلاحات را قبول ندارم.  ورود زنان به ورزشگاه ایراد دارد.  ندیده برای احمدی نژاد تبلیغ کردم. کتاب های بازرگان را می خواندم. متاسفانه بعضي سياسيون دين ندارند. حاج آقا مصباح را خیلی دوست دارم....»

متن مصاحبه اینجاست:

http://khordadnews.ir/fa/news/226895


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 تیر

 
 

اشتراک گذاری: